Najnowsze wydanie tło Najnowsze wydanie miesięcznika BANK
Czytaj więcej
  • Rejestracja
  • Logowanie
  • Newsletter
menu
search
zamknij wyszukiwarkę
logo BANK.pl
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
zamknij menu
  • Aktualności
  • Konferencje
  • Miesięcznik
  • Edukacja finansowa
  • ESG
  • WIBOR
  • Firma
  • Blogi
  • O nas
Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
PARTNER PORTALU
  • logo Blik
  • Partner Portalu BANK.pl - Związek Banków Polskich
Wydarzenia | ESG

Przed Kongresem Obsługi Gotówki o recyklerach i ESG

21.08.2023 11:28 Konrad Machowski | BANK.pl
Przed Kongresem Obsługi Gotówki o recyklerach i ESG
Andrzej Kawiński
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przed Kongresem Obrotu Gotówki, który odbędzie się 6 września '23 z Andrzejem Kawińskim, Regional Sales Director Currency Management Solutions w firmie Giesecke+Devrient Currency Technology GmbH, rozmawiał Konrad Machowski. Cały wywiad jest dostępny w wakacyjnym numerze Miesięcznika Finansowego BANK. My prezentujemy fragment wypowiedzi Andrzeja Kawińskiego dotyczący wpływu upowszechniania recyklerów na stan środowiska naturalnego.

Recyklerów jest na rynku coraz więcej i oczywiście ich wykorzystanie ma pozytywny wpływ środowisko. Dotychczasowe doświadczenia pokazują że takie urządzenie bardzo rzadko się bilansuje – czyli ma tyle samo wpłat, co wypłat.

Z reguły mamy do czynienia z nadmiarem albo niedoborem nominałów, zatem transporty, tak czy inaczej, są niezbędne.

Zaletą tych urządzeń jest pewne ograniczenie transportów. Natomiast żeby zoptymalizować transport gotówki, nie wystarczy wymienić wszystkie bankomaty na recyklery, potrzebne są też, a może przede wszystkim odpowiednie rozwiązania informatyczne, które dają szansę na dobrą prognostykę i planowanie konkretnych tras i dostaw.

Inne artykuły tego autora:

  • Wydarzenia i opinie | Forum Technologii Bankowych – AI | Kredyt na kliknięcie – perspektywy i wyzwania
  • Raport Specjalny | Technologie Bankowe – Sevenet S.A. | Cyberbezpieczeństwo to system naczyń połączonych
  • Raport Specjalny | Technologie Bankowe – Verifone | Terminale płatnicze oparte na systemie Android, czyli jak technologia napędza świat płatności i handel

Ograniczenie transportu gotówki korzystne dla środowiska

Kwestia forecastingu nie dotyczy przecież wyłącznie bankomatów recyklingowych, ale wszelkich miejsc, gdzie gotówka jest odbierana czy dostarczana, w tym także oddziałów bankowych. Uwzględniając te wszystkie elementy, możemy mówić o optymalnym planowaniu.

Istnieją już rozwiązania, które pozwalają prognozować w nowoczesny sposób, nawet przy użyciu sztucznej inteligencji, a w konsekwencji ograniczyć liczbę wyjazdów i długość tras, co przynosi korzyści nie tylko ekologiczne, ale i czysto ekonomiczne.

Zmniejsza się zarówno liczba kilometrów pokonywanych przez samochody, jak i zapotrzebowanie na pracowników konwojów, których, jak wiadomo, jest coraz trudniej pozyskać.

Inne artykuły od BANK.pl:

  • Przewodniczący KNF o relacjach banki – konsumenci
  • Allied Irish Banks po 15 latach znowu prywatny
  • Gorsze prognozy OECD dla świata, lepsze dla Polski

Cyfryzacja procesu przesyłania gotówki

Do tego dochodzi redukcja dokumentacji papierowej, związanej z przesyłaniem gotówki. Często jest tak, że przewożonym pieniądzom towarzyszy bankowy dowód wpłaty w formie papierowej, który musi być potem manualnie wprowadzony do systemu elektronicznego.

Cyfryzacja tego obszaru – np. wdrożenie ebdw (elektronicznego bankowego dowodu wpłaty) daje szansę na usprawnienie procesu i zmniejszenie śladu węglowego.

Zamiast kartką papieru posługujemy się kanałami informatycznymi, które usprawniają ten proces, zużywają mniej papieru i mniej energii na wypisywanie dokumentów.

Cały wywiad jest dostępny w najnowszym numerze MF BANK.

Źródło: BANK.pl
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Tagi
Andrzej KawińskiESG / Environmental, Social and corporate GovernanceGiesecke+Devrient Currency Technology GmbHKongres Obrotu GotówkiKonrad MachowskiMiesięcznik Finansowy BANKrecyklery
Autor Konrad Machowski | BANK.pl

Zobacz także

BankTech 2025. Sebastian Kondracki, Fundacja SpeakLeash
BankTech 2025: suwerenna AI w bankowości to już dzień dzisiejszy
Finanse Jutra 2025: różnorodność to nie cel sam w sobie, a punkt wyjścia
Inkluzywność i różnorodność staje się praktyką biznesową polskich banków
Salesbook, Insly, webinar, grafika
Nowa era dystrybucji ubezpieczeń: Salesbook i Insly pomagają skalować sprzedaż w bankach, leasingach i innych instytucjach finansowych
ZOBACZ WSZYSTKIE Z TEJ KATEGORII
logo Bank
  • O nas
  • Reklama
  • Kontakt
  • Archiwum
  • Newsletter
logo Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter Ikona youtube
logo Miesięcznika Bank Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
© Copyright 2025 Centrum Procesów Bankowych i Informacji
  • Polityka prywatności
  • Pliki cookie
  • Bankiwpolsce.pl
Strona korzysta z plików cookie
Na stronie stosujemy pliki cookie w celu zapewnienie prawidłowego działania, ułatwienia korzystania, a także w celach statystycznych i marketingowych. Wybierając „Zaakceptuj wszystkie” wyrażasz zgodę na stosowanie wszystkich plików cookie. Jeśli chcesz wyrazić zgodę na stosowanie tylko niektórych plików cookie, wybierz „Ustawienia”, skonfiguruj preferencje i wybierz przycisk „Zapisz”. Pamiętaj, że możesz zmienić swoje ustawienia w każdym czasie klikając przycisk „Pliki cookie” w stopce portalu. Szczegółowe informacje o sposobie, w jaki  używamy plików cookie oraz przetwarzamy Twoje dane, a także o przysługujących Ci prawach, odnajdziesz w Polityce prywatności.

Niezbędne: Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.

Funkcjonalne: Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.

Analityczne: Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp.

Marketingowe: Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców
i reklamodawców strony trzeciej.
Niezbędne Zawsze aktywne
Pliki cookie niezbędne do prawidłowego działania strony internetowej, zapewniające podstawowe funkcje i zabezpieczenia strony umożliwiające, m.in. wykorzystywanie podstawowych funkcji takich jak nawigacja na stronie internetowej, czy tez dostęp do jej obszarów wymagających uwierzytelnienia.
Funkcjonalne
Pliki cookie, które pomagają w realizacji pewnych funkcji, takich jak udostępnianie zawartości strony internetowej na platformach mediów społecznościowych, zbieranie opinii i innych funkcji podmiotów trzecich.
Analityczne
Pliki cookie wspomagające zebranie anonimowych danych statystycznych i analitycznych związanych z aktywnością użytkowników na stronie internetowej. Pomagają nam analizować liczbowe aspekty ruchu użytkowników na stronie internetowej oraz służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje ze stroną internetową. Te pliki cookie pomagają uzyskać informacje na temat liczby odwiedzających, współczynnika odrzuceń, źródła ruchu itp. Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketingowe
Pliki cookie stosowane do analizowania aktywności użytkowników, wyświetlania odpowiednich reklam i kampanii marketingowych. Celem jest wyświetlanie reklam, które są istotne i interesujące dla poszczególnych użytkowników i tym samym bardziej efektywne dla wydawców i reklamodawców strony trzeciej.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Ustawienia
{title} {title} {title}