Przed IT@BANK: Jak technologia może wspomóc banki w spełnieniu wymogów ESG?

Przed IT@BANK: Jak technologia może wspomóc banki w spełnieniu wymogów ESG?
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
O programie konferencji IT@BANK, przed jej pierwszą odsłoną, która będzie miała miejsce 10 listopada rozmawiamy z Karolem Mazurkiem, Dyrektorem Zarządzającym Accenture.

Karol Mórawski: Tegoroczna edycja wydarzenia IT@BANK będzie skoncentrowana na kwestiach technologicznych, aczkolwiek nie zabraknie też odniesień do kluczowych wyzwań dla polskiej i globalnej bankowości, takich jak walka o talenty czy działania w obszarze ESG. Jakie wątki będą poruszane w toku kolejnych debat?

Karol Mazurek: Przesłanie tegorocznego forum brzmi „Cyfrowe finanse przyszłości”. Pod tym hasłem kryją się między innymi kwestie cyfrowych kompetencji przyszłości, ten temat zapoczątkuje cykl webinariów. To bardzo poważne wyzwanie dla sektora finansowego. 

Na podstawie różnych raportów z całego świata widzimy niezwykle poważny deficyt talentów, dysponujących kompetencjami adekwatnymi do oczekiwań, jakie wytwarza gospodarka cyfrowa. Budowanie zespołów technologicznych oraz ich motywowanie jest tematem istotnym dla zarządów instytucji finansowych.

A inne tematy?

Paneliści będą dyskutować również o roli IT w organizacji, zapewnieniu cyberbezpieczeństwa w czasach postpandemiczych, kierunku ewolucji architektury banków, jak i również o przyszłości modeli biznesowych oraz o tym, jak technologia może wspierać instytucje finansowe w każdym z tych obszarów.

Chciałbym zwrócić uwagę na panel, którzy będę miał przyjemność prowadzić, poświęcony tematyce ESG.

Będziemy rozmawiać o odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstwa i o tym, jak technologia może wesprzeć banki we wdrożeniu zasad i wymogów ESG – jak  to wpłynie na model biznesowy banków, ale również jak mogą one wspierać transformacje swych klientów w stronę odpowiedzialnego biznesu.

W obszarze ESG pojawiają się nowe, nieznane dotychczas ryzyka, w postaci choćby takich zjawisk jak greenwashing. Na ile technologia może pomóc bankom w skutecznym rozwiązywaniu tych problemów?

Mam nadzieję, że odpowiedzi na te pytania udzielą nasi paneliści. Będę chciał porozmawiać z nimi zarówno o tym, jak wdrożyć wymogi ESG wewnątrz organizacji, i tutaj oczywiście technologie są niezbędne, choćby dlatego, że każda organizacja będzie musiała mierzyć swój ślad węglowy i wpływ swojego działania na środowisko.

Ale ESG to również transparentność, przejrzystość całego łańcucha dostaw z którego korzystamy, to weryfikacja tego, jak dostawcy produktów dla danej organizacji respektują wymogi ESG.

Istotnym wyzwaniem dla sektora finansowego jest również umiejętność oceny inwestycji pod względem ryzyka klimatycznego czy społecznego oraz zrozumienie skutków projektu, który zamierzamy finansować.

Oczywiście jednym z ważniejszych elementów jest analiza i wykrywanie fraudów w tym obszarze, tak samo jak musimy analizować te ryzyka w sferze działalności podstawowej banku.

Instytucje finansowe mają dostęp do bardzo szerokiej części społeczeństwa, bo większość Polek i Polaków jest już ubankowiona. Dlatego mogą propagować właściwe zachowania klientów odpowiednim konstruowaniem produktu, zachętami finansowymi. Będziemy również rozmawiać o tym, jaka jest rola i misja banku właśnie w edukacji i promowaniu właściwych postaw.

Terminy konferencji:

  • DZIEŃ 1 – 10.11.2021 r.
  • DZIEŃ 2 – 17.11.2021 r.
  • DZIEŃ 3 – 24.11.2021 r. 

Rejestracja: www.aleBank.pl/ITBANK

Źródło: aleBank.pl