Przed drugim dniem konferencji IT@BANK: Technologie pomogą przewidzieć zjawiska krytyczne
Karol Mórawski: Technologia jest jednym z głównych motorów zmiany, na współczesnym rynku finansowym, i dotyczy to nie tylko relacji z klientami, ale również sfery backoffice. Tegoroczna agenda IT@BANK nawiązuje do początków wydarzenia, stawiając mocniejszy akcent na technologie, skąd taka decyzja organizatorów?
Piotr Puczyński: Główną przyczyną, dla której podczas obecnej edycji wydarzenia chcemy spojrzeć bardziej w kierunku technologii jest fakt, że podział na biznes i technologię w naszych organizacjach zaczyna być mocno umowny.
Nieco ponad 10 lat temu, gdy startowaliśmy z IT@BANK, naszym głównym celem było doprowadzenie do dialogu między biznesem a IT. Dziś proces ten ma od dawna miejsce, a przenikanie się biznesu z IT jest na tyle mocne, że widać to nie tylko w sferze produktowej, ale i w zespołach bankowych, które reprezentują różne kompetencje.
Technologie nie są dziś żadnym ograniczeniem, one pozwalają praktycznie na wszystko
W konsekwencji problematyka IT cieszy się olbrzymim zainteresowaniem nie tylko ze strony wąskiej grupy specjalistów, ale też osób, które decydują o przyszłości banku pod kątem biznesowym.
Jakie zatem konkretne wątki pojawią się podczas kolejnych sesji?
Będziemy mówić o tym wszystkim, co w jakiejś mierze może stanowić wyzwanie, jeśli chodzi o rozwój w przyszłości. Technologie nie są dziś żadnym ograniczeniem, one pozwalają praktycznie na wszystko, a ewentualne ograniczenia są związane choćby z dostępem do odpowiednich kwalifikacji i utrzymaniem zespołów technologicznych.
Wszystkiego od razu do chmury nie wyniesiemy
To jest ogromne wyzwanie, od którego zaczniemy konferencję. Poważnym problemem są też kwestie związane z obciążeniem historycznym. Banki implementują rozwiązania IT od dziesiątków lat, mamy już zbudowanych szereg warstw, z czym nierzadko wiąże się powstawanie długu technologicznego.
W tym kontekście pragniemy zastanowić się, w jaki sposób można przyspieszyć budowanie nowych rozwiązań poprzez usprawnienie prac w backoffice, a nie tylko dokładanie nowych funkcjonalności w obszarze frontend.
Wydaje się, że to będzie dość ciekawa dyskusja, także z perspektywy obecnie modnej problematyki jaką jest cloud, w szczególnosci hybrydowy, bo przecież wszystkiego od razu do chmury nie wyniesiemy.
Wszystkie te działania i tak skutkować będą poprawą doświadczenia klienta więc w ostatecznym rozrachunku tego klienta nie gubimy, tylko będziemy na niego patrzeć z nieco innej perspektywy.
W agendzie nie zabraknie także problematyki bezpieczeństwa cyfrowego…
Będziemy dyskutować na ten temat, ale z punktu widzenia ciągłości procesów. To jest niezwykle ważne w kontekście tego, co się dzieje we współczesnym świecie, nie tylko w sektorze finansowym, w obliczu takich wydarzeń jak pandemia czy inne zjawiska o charakterze kryzysowym.
Przykładem może być to, co dzieje się na rynku brytyjskim z dostępnością paliwa, a raczej jej brakiem. Nikt nie przewidział, że tym czynnikiem krytycznym może się okazać brak kierowców ciężarówek, co sparaliżuje transport towarowy, także jeśli chodzi o przewóz tak istotnych produktów dla całej gospodarki jak paliwa.
Z perspektywy przewidywania podobnych sytuacji ma to kluczowe znaczenie, o czym będziemy dyskutować w drugi dzień naszego webinarium. Myślę, że ten kontekst technologiczny będzie interesujący i wartościowy dla wszystkich uczestników.
Terminy konferencji:
- DZIEŃ 2 – 17.11.2021 r.
- DZIEŃ 3 – 24.11.2021 r.