Prezesi PIU i ZBP o Dobrych Praktykach ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki

Prezesi PIU i ZBP o Dobrych Praktykach  ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Podczas XII Kongresu Bancassurance zaprezentowano wypracowane Dobre Praktyki dotyczące ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki (CPI). W kuluarach kongresu rozmawialiśmy z Janem Grzegorzem Prądzyńskim, prezesem zarządu Polskiej Izby Ubezpieczeń oraz z dr. Tadeuszem Białkiem prezesem zarządu Związku Banków Polskich.

Prezesa PIU spytaliśmy kiedy ten zbiór dobrych praktyk zacznie być stosowany przez ubezpieczycieli i banki.

Odpowiadając na nasze pytanie Jan Grzegorz Prądzyński przypomniał, że podczas kongresu PIU w Sopocie, który odbył się w maju tego roku, wspólnie z prezesem ZBP Tadeuszem Białkiem przedstawili harmonogram prac nad dobrymi praktykami i wtedy właśnie zadeklarowano, że zbiór wypracowanych dobrych praktyk zostanie zaprezentowany w połowie listopada na kongresie bancassurance. I tej obietnicy dotrzymano.

„Teraz banki i ubezpieczyciele wypowiedzą się indywidualnie, po tym  jak zobaczą wypracowany przez nas dokument. A ponieważ ten dokument był wypracowywany przez przedstawicieli ubezpieczycieli i banków więc nie sądzę żeby ktoś kto pracował przez cały rok nad tym dokumentem później nie chciał go przyjąć. Teraz nastąpi akceptacja wypracowanych dobrych praktyk  przez władze obu organizacji, a  następnie przez poszczególnych członków PIU i ZBP” – powiedział szef PIU.

Co zyskuje klient?

Pytany o to co wprowadzenie w życie dobrych praktyk dotyczących ubezpieczeń spłaty kredytu i pożyczki oznacza dla klientów firm ubezpieczeniowych i banków prezes PIU przypomniał, że praktyki mają na celu wypracowanie pewnych standardów i pewnych parametrów, które mają być stosowane od momentu  tworzenia produktu, poprzez zarządzanie nim, jego dystrybucję.

„Przedtem w zależności od firmy były różne standardy, które te firmy uznawały za najlepsze z ich punktu widzenia. Ale należy mieć świadomość, że nikt, nigdy nie chciał oszukiwać klienta. Każda z naszych organizacji, czy to ubezpieczycieli, czy banków zawsze pracowała w swoim pojęciu w najlepszym interesie klienta. Niemniej te standardy były różne, i właśnie poprzez dobre praktyki staramy się je podnieść do jak najwyższego poziomu. Wybieramy najbardziej wyśrubowane przez poszczególne firmy standardy i włączamy je do zbioru dobrych praktyk. I to będzie właśnie korzyścią klienta” – stwierdził Jan Grzegorz Prądzyński

Kolejna wspólna samoregulacja bankowców i ubezpieczycieli

„Poza wysokim poziomem merytorycznym Dobrych Praktyk należy także podkreślić, że stanowią one także wspólne dzieło dwóch środowisk i dwóch izb gospodarczych rynku finansowego przygotowane w konsultacji z KNF” – powiedział dr Tadeusz Białek, prezes Związku Banków Polskich.

Jak podkreślił współpraca pomiędzy ZBP i PIU ma długoletnią tradycję, ponieważ to jest już czwarty wspólny dokument o takim charakterze.

„Nawet jeśli weźmiemy pod uwagę rynek unijny, to trudno znaleźć przykłady takiego samoregulacyjnego współdziałania, którego celem jest podniesienie jakości świadczonych klientom usług. To dodatkowy powód, dla którego możemy być dumni z tych Dobrych Praktyk” – podsumował prezes ZBP.

Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji Kongresu są Biuro Informacji Kredytowej oraz Europ Assistance.

Partnerami merytorycznymi tegorocznej edycji Kongresu są Biuro Informacji Kredytowej oraz Europ Assistance.
Źródło: BANK.pl
Źródło: BANK.pl