Prezes Banku Pocztowego zapowiada ofertę dla agrobiznesu i biometryczne konto
„Bank Pocztowy jest obecny praktycznie w całej Polsce i chcemy tę możliwość wykorzystać oferując w pełni nowoczesne rozwiązania cyfrowe. W III kw. br. planujemy wdrożyć rozwiązania polegające na możliwości w pełni zdalnego założenia konta, przy wykorzystaniu biometrii” – powiedział Kuraszkiewicz w rozmowie z ISBnews.TV.
Nowe produkty
Dodał, że w maju 2020 r. bank uruchomi ofertę dla agrobiznesu. Nowe produkty, gdzie będzie to możliwe, będą także związane z instrumentami gwarancyjnymi oferowanymi przez Bank Gospodarstwa Krajowego dla tego sektora.
„Chodzi o wsparcie agrobiznesu i otwarcie Banku Pocztowego na ten nowy segment, nowy obszar funkcjonowania” – wskazał.
Oferta dla mikroprzedsiębiorców
Prezes poinformował, że bank przygotowywał się także do wdrożenia szerokiej oferty również dla mikroprzedsiębiorców. Chodzi o możliwość skorzystania z instrumentów wsparcia, które były dostępne wcześniej, np. gwarancji de minimis BGK.
Czytaj także: Bank Pocztowy zanotował najwyższy od 4 lat zysk netto >>>
„I w tym kierunku będziemy chcieli przekierowywać część naszej aktywności biznesowej, sprzedażowej w ramach tarczy antykryzysowej” – powiedział Kuraszkiewicz.
Wpływ pandemii koronawirusa
Odnosząc się do wpływu pandemii koronawirusa na sektor bankowy, prezes podkreślił, że nikt jeszcze nie jest w stanie ocenić jej pełnych skutków zarówno dla sektora, jak i całej gospodarki.
„Wiemy na pewno, że rzeczywistość zmieni się bardzo mocno. Myślę, że ta sytuacja przyspieszy szeroko pojętą, głęboką cyfryzację i technologiczną zmianę w funkcjonowaniu całej gospodarki” – ocenił Kuraszkiewicz.
W jego opinii, sektor bankowy, jak mało który w Polsce, jest gotowy na rozwiązania pracy zdalnej, a wdrażanie nowych technologii ma miejsce już od lat. Widać wyraźnie, że cyfryzacja polskiej bankowości jest bardziej rozwinięta niż w bankach Europy Zachodniej.
„Nieustannie monitorujemy wpływ pandemii na działalność banku, a analizy i prognozy robione są na bieżąco. W kontekście zarządzania kryzysowego, wiele rozwiązań wdrożyliśmy już wcześniej i pozostaną one z nami na długo” – zapewnił Kuraszkiewicz.
Czytaj także: Prostsze sposoby logowania w Banku Pocztowym: Face ID w EnveloBank >>>
Wyjaśnił, że już obecnie call center banku pracuje w znacznej mierze zdalnie przy pełnym utrzymaniu zdolności technicznych, procesowych, które były wdrożone wcześniej.
„Czas dobrej koniunktury – do poprawy portfela kredytowego – wykorzystaliśmy w 2019 roku podręcznikowo. Dzięki temu jesteśmy lepiej przygotowani na sytuację kryzysową” – podkreślił prezes.
Podniesienie limitu płatności bezgotówkowych bez PIN do 100 zł
Kuraszkiewicz przypomniał, że Bank Pocztowy – zgodnie z propozycjami Związku Banków Polskich oraz Komisji Nadzoru Finansowego – podniósł limity płatności bezgotówkowych do 100 zł.
„Udostępniliśmy naszym klientom możliwość skorzystania – również za pomocą kanałów zdalnych – z wakacji kredytowych na maksymalnie 6 miesięcy. Wszystko udało się wdrożyć bardzo szybko dzięki ubiegłorocznej rewolucji technologicznej w banku” – podsumował.
Bank Pocztowy świadczy usługi finansowe w urzędach pocztowych i własnych oddziałach w całym kraju. Powstał w 1990 roku w Bydgoszczy.