Prezes Banku Millennium zadowolony z wyników banku po 3 kw. 2025 roku
Podstawowa działalność operacyjna pozostała solidna i stanowiła główne źródło dobrego wyniku kwartalnego oraz narastająco od początku roku.
Wzrost portfela kredytowego był nieznaczny w 3kw25, jednak dynamika w segmencie korporacyjnym dalej przyspieszyła (+6% kw/kw), osiągając 12% r/r.
Kredyty inwestycyjne stanowiły 42% nowych kredytów tego segmentu w 3kw25.
Dla kontrastu, portfel detaliczny wykazał ujemną dynamikę kw/kw i r/r, co było efektem szybkiego spadku portfela kredytów hipotecznych walutowych oraz niskiej, choć rosnącej sprzedaży nowych kredytów hipotecznych w PLN, która nie zdołała zrównoważyć solidnej sprzedaży kredytów konsumpcyjnych.
Nadwyżka płynności dalej rosła (depozyty +5% kw/kw i +12% r/r), a wskaźnik kredyty/depozyty osiągnął nowe minimum na poziomie 58%.
Liczba aktywnych klientów detalicznych kontynuowała trend wzrostowy (3,234 mln, +4% r/r), liczba aktywnych klientów cyfrowych przekroczyła próg 3 mln, a wartość produktów inwestycyjnych wzrosła o 9% kw/kw, przekraczając 14,2 mld zł. W ramach tych produktów, wartość funduszy zarządzanych przez Millennium TFI przekroczyła 10 mld zł.
Wskaźniki kapitałowe poprawiły się w okresie sprawozdawczym (współczynnik TCR dla Grupy na poziomie 16,0%, a współczynnik T1 na poziomie 14,4%).
„Jestem zadowolony z osiągniętych wyników, zysku netto w wysokości 345 mln zł w 3Q25 oraz 855 mln zł w pierwszych dziewięciu miesiącach 2025 roku, pomimo utrzymujących się kosztów portfela walutowych kredytów hipotecznych.
Trzeci kwartał 2025 roku przyniósł solidne rezultaty zarówno w obszarze bankowości detalicznej, jak i korporacyjnej, w której zgodnie z przyjętą Strategią ’28 Wartość i Wzrost planujemy dynamiczny rozwój.
Na podkreślenie zasługuje fakt, iż wartość nowej produkcji kredytowej dla firm wzrosła aż o 22% kw/kw oraz aż o 83% r/r, głównie za sprawą dynamicznych wzrostów w obszarze nowych kredytów inwestycyjnych.
W raportowanym okresie dostarczyliśmy naszym klientom wiele nowych rozwiązań i produktów, na czym zawsze się skupiamy. Wszystko to osiągnęliśmy przy nieustannym stawianiu na jakość naszych usług i pozytywne doświadczenia klientów, za co zostaliśmy uhonorowani nagrodami branżowymi” – skomentował Joao Bras Jorge, Prezes Banku Millennium.
„Z satysfakcją podkreślam, że po trzech kwartałach 2025 roku jesteśmy na dobrej drodze do realizacji inicjatyw Strategii 2028: Wartość i Wzrost i aktywnie monitorujemy kluczowe cele biznesowe i finansowe.
Koncentrowaliśmy się na trwałym wzroście w segmencie detalicznym, umacnianiu pozycji Banku w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw oraz poprawie rentowności.
Strategicznym priorytetem Banku była digitalizacja, rozbudowa oferty produktowej, w tym produktu inwestycyjnego i oszczędnościowego oraz ciągłe podnoszenie jakości obsługi klienta” – dodał prezes Joao Bras Jorge.
Klient detaliczny w Strategii 2028: Wartość i Wzrost
W raportowanym okresie zrealizowano szereg wdrożeń ujętych w Strategii ’28 Wartość i Wzrost, wspierających potrzeby zarówno klientów detalicznych, jak i firmowych.
Liczba aktywnych użytkowników cyfrowych korzystających z aplikacji mobilnej i bankowości internetowej przekroczyła ponad 3 mln, co stanowi ważny krok do osiągnięcia powyżej 95% aktywnych cyfrowo klientów do 2028 roku.
W ramach uruchomionej w trzecim kwartale kampanii „Być i mieć” młodzi influencerzy promują produkty bankowe, takie jak Konto Millennium 360°, Konto Oszczędnościowe Profit czy aplikację mobilną, pokazując ich praktyczne zastosowanie.
W aplikacji mobilnej udostępniono funkcjonalność zakupu kart eSIM z międzynarodowymi pakietami danych czy możliwość zamówienia gotówki do placówki Banku.
Dzięki nowym funkcjonalnościom klient może potwierdzić tożsamość w serwisach administracji publicznej i komercyjnych za pomocą biometrii lub kodu PIN w aplikacji mobilnej.
Nowością jest również Konto Oszczędnościowe Twój Cel, które umożliwia wygodne i automatyczne odkładanie pieniędzy. Klienci oszczędzający regularnie otrzymają wyższe oprocentowanie.
Nowe usługi finansowe dla przedsiębiorców w Banku Millennium
W obszarze bankowości przedsiębiorstw Bank Millennium jako jedna z pierwszych firm na rynku, wdrożył cyfrowe rozwiązanie w zakresie podpisywania umowy leasingu, umożliwiając proces zawierania umowy leasingowej w pełni online.
W ramach poszerzania oferty wprowadzono Pożyczkę na rozwój.
Czytaj także: Bank Millennium proponuje nowe zielone gwarancje KUKE S.A. dla firm
Klienci firmowi mogą również skorzystać z funkcji wielowalutowej, dzięki której realizacja płatności bezpośrednio z rachunków walutowych, odbywa się bez konieczności przewalutowania.
Firmy spełniające określone kryteria środowiskowe mają natomiast dostęp do zielonych gwarancji KUKE S.A., które stanowią zabezpieczenie kredytów i ułatwiają dostęp do finansowania.
Wyniki Grupy Banku Millennium są dostępne pod linkiem: https://www.bankmillennium.pl/o-banku/relacje-inwestorskie?languageChange=true
