Prezes Alior Banku oczekuje rekordowych wyników w IV kw. i zapowiada wdrożenie Alior Pay
„Wyniki za III kw pozostawały pod silnym wpływem wakacji kredytowych. Gdybyśmy oczyścili ten wynik z jednorazowego wpływu wakacji kredytowych i zwrotu marży kredytów hipotecznych, to mielibyśmy rekordowe wyniki w historii Alior Banku – zarówno jeśli chodzi o przychody, jak i zyski” – powiedział Olszewski.
Głęboko wierzę, że takich zdarzeń jednorazowych, jak wakacje kredytowe już nie będzie i wyniki za IV kwartał będą rekordowe.
– dodał.
Czytaj także: Alior Bank: 62,6 mln zł straty netto w III kw. 2022 r. >>>
Ocenił, że obecne środowisko stóp procentowych bardzo pozytywnie wpływa na wynik odsetkowy, a z drugiej strony – ma bardzo ograniczony wpływ na koszty ryzyka.
62,6 mln zł straty netto w III kw.
Alior Bank zanotował skonsolidowaną stratę netto w wysokości 63 mln zł. Bank zastrzegł jednak w raporcie, że wyniki były obciążone kosztem wakacji kredytowych (502 mln zł) oraz rezerwą na zwrot dodatkowej marży dotyczącej kredytów hipotecznych (23 mln zł), co obniżyło wynik netto o 494 mln zł. Skorygowany o brak tych zdarzeń zysk netto Grupy Alior Bank wyniósł ok. 431 mln zł w III kw. 2022 r.
Aktywność na rynku kredytów hipotecznych
Prezes Alior Banku zapowiedział również aktywność na rynku kredytów hipotecznych.
„Oczywiście, dostępność kredytów bardzo spadła, rynek kredytów hipotecznych spadł o 70% r/r. Ale wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów. Współpracujemy z BGK, przygotowaliśmy też i wdrożyliśmy tez rewolucyjną ofertę – kredyt z zerową marżą w pierwszym roku i bardzo konkurencyjną w kolejnych latach. Chcemy umocnić naszą pozycję na tym rynku” – powiedział Olszewski.
Usługa Alior Pay na przełomie 2022/2023 r.
Alior Bank wdroży nową usługę Alior Pay na przełomie roku; ułatwi ona bankowi m.in. walkę o utrzymanie pozycji lidera na rynku kredytów ratalnych, zapowiedział Grzegorz Olszewski.
Na przełomie tego roku wdrażamy Alior Pay.
„To innowacyjna usługa, która będzie integrować wiele form płatności, a dodatkowo pozwoli klientom zarządzać budżetem i zarządzać zakupami. Będziemy ją silnie rozwijać w przyszłym roku to będzie jeden z filarów nowej strategii” – powiedział Olszewski. Podkreślił, że bank mocno stawia na cyfryzację i usługi mobilne.
Czytaj także: Prezes Alior Banku o wakacjach kredytowych, stagflacji i wychodzeniu z recesji >>>
Prezes zwrócił uwagę, że już teraz bank wdrożył usługę, która pozwala na opłacanie faktur od różnych dostawców. Zaznaczył, że AliorPay pomoże bankowi utrzymać pozycję lidera na rynku kredytów ratalnych.
„Widzimy duże wyzwania w obszarze kredytów ratalnych i i cały czas szukamy nowych przewag konkurencyjnych, jedną z tych przewag będzie AliorPay” – powiedział Olszewski.
Przybywa użytkowników aplikacji mobilnej Alior Banku
Liczba użytkowników aplikacji mobilnej Alior Banku wzrosła o 25% r/r do 882 tys. w III kw. br. Liczba przelewów zleconych za pośrednictwem Alior Mobile wyniosła 10,3 mln, co stanowi wzrost o 22% r/r, jak podał bank raporcie.
Udział użytkowników „mobile only” w strukturze korzystania z usług bankowych Alior Banku wynosi 39%. Portfel kredytów Consumer Finance wyniósł 4,3 mld zł (+13% r/r). Bank osiągnął 18,1% udziału w tym rynku.
Alior Bank koncentruje swoją działalność na usługach bankowości detalicznej i korporacyjnej. Podmioty zależne Alior Banku prowadzą działalność m.in. w zakresie usług leasingowych, informatycznych, faktoringu i asset management. Bank rozpoczął działalność w listopadzie 2008 roku. Zadebiutował na warszawskiej giełdzie w grudniu 2012 r. Aktywa razem banku wyniosły 83,05 mld zł na koniec 2021 r.