Prezentacja: Technologie: Systemy druku dla banków
Banki, podobnie jak wiele innych przedsiębiorstw, stoją obecnie przed wyzwaniem racjonalizacji środowiska druku. Dzięki temu mogą zmniejszyć koszty produkcji dokumentów oraz poprawić bezpieczeństwo obiegu informacji. Pierwszym etapem jest analiza środowiska druku.
Swoją pracę eksperci zaczynają zwykle od inwentaryzacji sprzętu drukującego i określenia jego stanu technicznego. Zbierają informacje na temat ilości drukowanych materiałów na każdym z urządzeń, występujących spiętrzeń produkcyjnych, pytają też o zdarzenia związane z codziennym funkcjonowaniem biurowej infrastruktury. Pozwala to określić problemy, z którymi stykają się pracownicy.
Analizowane są również koszty produkcji dokumentów. Nie tylko te bezpośrednio związane z zakupem materiałów, serwisowaniem urządzeń oraz ich leasingiem, ale także pośred – nie, wynikające np. z zaangażowania działu IT w obsługę floty drukującej. W drugiej części audytu badane są wymagania i potrzeby użytkowników. W trakcie rozmów z przedstawicielami kadry zarządzającej eksperci dowiadują się, jakie są ich oczekiwania oraz przedstawiają możliwe propozycje rozwiązań. Koszt analizy waha się zwykle od kilku do kilkunastu tysięcy złotych i zależy od ilości placówek ban – kowych oraz zainstalowanego w nich sprzętu. W przypadku Konica Minolta, jeśli klient zdecyduje się na wdrożenie proponowanego rozwiązania, koszt audytu staje się elementem procesu transformacji.
– Z doświadczeń naszej firmy wynika, że audyt procesów druku trwa około dwóch miesięcy. Przez pierwsze cztery tygodnie gromadzone są dane, a kolejne dwa, trzy tygodnie to okres analizy i opracowywania zebranych informacji. Po przygotowaniu raportu i zaproponowaniu zmian, wspólnie z klientem wybierany jest najlepszy model finansowania – mówi Paweł Grzyb, Optimized Printing Services Product Manager z Konica Minolta Business Solutions Polska.
Audyt pełen niespodzianek
Choć coraz więcej banków monitoruje koszty druku, to audyt nierzadko prowadzi do zaskakujących wniosków. Jak dodaje Paweł Grzyb, często ilość drukarek, kopiarek i faksów jest większa od ilości pracowników! W związku z tym większość sprzętu jest wykorzystywana w minimalnym stopniu i tylko generuje niepotrzebne koszty. Drukarki nawet w stanie uśpienia zużywają prąd, a w magazynie musi znajdować się zapas materiałów eksploatacyjnych. Urządzenia trzeba też regularnie serwisować. Nie należy jednak popadać w przesadę i za wszelką cenę ograniczać ich liczbę. Optymalizacja pozwala na taki dobór ilości ...
Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI