Prawie 41 proc. Polaków najczęściej robi e-zakupy za pośrednictwem smartfona; badanie Santander Consumer Bank
Santander Consumer Bank zaprezentował wyniki kolejnej odsłony badania z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”.
Konsumenci stają się coraz bardziej mobilni
Raport dotyczy postaw i zachowań e-konsumentów, które odzwierciedlają aktualne trendy w e-commerce, w tym również te związane z rozwojem handlu mobilnego.
Czytaj także: Coraz chętniej płacimy cyfrowo, tylko 3% polskich internautów nie robi zakupów w sieci
M-commerce zyskuje na popularności
Jak wynika z badania Santander Consumer Banku pandemia i dystans społeczny skłoniły konsumentów do częstszych zakupów w Internecie. Obecnie ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online. Z raportu wynika również, że najczęściej używamy do tego smartfona. Już czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie.
Spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w Internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).
Już czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie
Mniejszą popularnością niż smartfony, wśród e-konsumentów, cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. Laptopa najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer 22 proc. E-kupujący najrzadziej w celach zakupowych, w pierwszej kolejności wykorzystują tablet (3 proc.).
‒ Wyniki badania Santander Consumer Banku pokazują rosnącą siłę handlu online. Konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania.
Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych. Dlatego uważnie obserwujemy rynek e-commerce oraz zmieniające się potrzeby naszych klientów. W odpowiedzi na nie tworzymy produkty, które odpowiadają ich oczekiwaniom – mówi Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.
Czytaj także: Santander Consumer Bank udostępnia eRaty w kolejnych sklepach internetowych
Polacy głównie płacą szybkim przelewem i BLIKIEM
Z badania Santander Consumer Banku wynika, że Polacy kupujący w e-commerce chętnie korzystają z cyfrowych płatności. Jednocześnie mają oczekiwania względem dostawców usług finansowych – chcą płacić szybko, bezpiecznie i wygodnie.
Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności w e-commerce są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków. E-konsumenci bardzo chętnie sięgają po BLIKA, który swoją stale rosnącą popularność w e-commerce zawdzięcza m.in. wygodzie.
Przywiązanie do mobilności znajduje swoje odzwierciedlenie również w preferowanym sposobie dostawy. Według badania obecnie najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. Takie doręczenie preferuje 57 proc. Polaków.
Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności w e-commerce są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków
Popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepach lub na stacjach paliw punktach odbioru (1 proc.).
Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię możemy mówić o jego rozwoju.
Czytaj także: BLIK: prawie 200 mln transakcji oraz 8,6 mln aktywnych użytkowników w III kwartale 2021 roku