Pracownicy oczekują lepszego dostępu do firmowych danych
Na kolejnych pozycjach z liczbą 34% wskazań znalazły się potrzeby związane z lepszym wyszukiwaniem danych oraz wdrożeniem bezpiecznego systemu wymiany dokumentów. Niemal jedna trzecia organizacji (31%) obawia się o ochronę danych w kontekście szybkiego wzrostu ich ilości. Dla 28% firm największym wyzwaniem jest zadbanie o kwestie ochrony i prywatności w perspektywie dyrektywy RODO, wchodzącej w życie 25 maja.
Pomimo tego, że pierwsze dokumenty były przetwarzane do wersji cyfrowej już 30 lat temu, a systemy umożliwiające ich elektroniczny obieg funkcjonują na rynku ponad 20 lat, to wiele firm nadal korzysta z tradycyjnych form papierowych w procesie akceptacji i obiegu umów, formularzy lub faktur. Trend cyfrowej transformacji jest coraz bardziej widoczny w organizacjach, ale według badania zaledwie połowa firm (53%) wykorzystuje systemy informatyczne do zarządzania treścią i informacją biznesową.
Nie ma do dostępu z poziomu urządzeń mobilnych
20% przedsiębiorstw nadal nie korzysta z żadnych systemów klasy BPM/DMS do zarządzania informacją biznesową wewnątrz firmy, a prawie połowa z nich polega wyłącznie na lokalnych dyskach, MS Excelu i załącznikach mailowych, jako jedynych narzędziach wspierających pracę z cyfrowymi dokumentami i procesami.
Według raportu aż 44% firm uważa, że wyszukiwanie treści w ramach dostępnych systemów oraz narzędzi informatycznych jest niewystarczające i niedostosowane do ich potrzeb lub w ogóle niedostępne. 57% przedsiębiorstw przyznaje, że dostęp do treści firmowych z poziomu urządzeń mobilnych nie jest możliwy.
– W dobie cyfrowej transformacji dynamicznie zmieniają się potrzeby pracowników. Nowe pokolenia oczekują szybkiego i łatwego dostępu do firmowych danych z dowolnego miejsca i z uwzględnieniem urządzeń mobilnych. Według badania dla wielu przedsiębiorstw jest to nadal ogromne wyzwanie. Biorąc pod uwagę zmiany, które czekają wszystkie organizacje z dniem wejścia w życie dyrektywy RODO, zarządzanie informacją biznesową będzie kluczowym obszarem wypracowania przewagi konkurencyjnej. Firmy, które odpowiednio wcześnie wyjdą naprzeciw tym oczekiwaniom będą bardziej atrakcyjne na rynku pracy – mówi Jacek Dróżdż, Menedżer Działu IT/ECM w Konica Minolta Business Solutions Polska.
Źródło: Sarota PR