Pożyczki w sieci przyciągają co dziesiątego internautę
Jedna dziesiąta internautów odwiedza strony internetowe oferujące kredyty. Najpopularniejsze to Vivus.pl, Kredito24.pl i Netcredit.pl. Wielu z nich zagląda również na stronę BIK-u - wynika z najnowszych danych firmy Gemius.
Ogólnopolski Dzień bez Długów został zainicjowany sześć lat temu w ramach kampanii edukacyjnej „Nasze długi”. Obchodzi się go 17 listopada, a jego celem jest poprawa zarządzania własnymi finansami przez Polaków. Wielu z nich potrzebuje czasami zastrzyku gotówki i wtedy poszukuje możliwości pożyczki, również w internecie. Czy strony WWW oferujące pożyczki cieszą się popularnością? Gemius postanowił to sprawdzić.
Prawie jedna dziesiąta internautów interesuje się pożyczkami online
Analizy danych z 2014 roku wykazały, że strony te odwiedza niemal co dziesiąty internauta (9 proc.), czyli średnio nieco ponad 2 mln użytkowników sieci na miesiąc. Rok temu było to 1,5 mln (7 proc.), a dwa lata temu 0,7 mln (4 proc.) internautów.
– Strategie sprzedażowe kredytów krótkoterminowych są wspierane przez najnowsze technologie. Dzięki temu w internecie można prosto i anonimowo porównać oferty w celu wybrania najkorzystniejszej z nich. Ma to bezpośredni wpływ na zwiększenie liczby internautów, którzy odwiedzają strony firm pozwalających klientom na finansowanie własnych przedsięwzięć – mówi Katarzyna Binert, która w Gemiusie odpowiada za obsługę firm oferujących pożyczki.
Vivus.pl najpopularniejszy
Wielu internautów przegląda w sieci strony WWW różnych podmiotów oferujących kredyty. W sierpniu 2014 roku najwięcej osób odwiedziło strony Vivus.pl, Kredito24.pl (po 1 mln) i Netcredit.pl (0,4 mln).
Internauci sprawdzają dane w BIK-u
Jednocześnie dane pokazują, że w sierpniu 2014 roku stronę Biura Informacji Kredytowej Bik.pl odwiedziło ponad 80 tys. użytkowników sieci. Niemal połowa z nich (47 proc.) to internauci, którzy przeglądali choć jedną stronę WWW z ofertą pożyczek.
Internauci z najniższymi dochodami najbardziej zainteresowani kredytem
Strony WWW oferujące pożyczki cieszą się największą popularnością wśród osób z wykształceniem zawodowym oraz internautów zarabiających do 1200 zł netto.
Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują oglądalność stron WWW i aplikacji, korzystanie z materiałów audio i wideo w Polsce oraz związane z nimi profile społeczno-demograficzne internautów. Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Więcej o badaniu: www.audience.gemius.pl.
Źródło: Gemius