Ponad 60 proc. Polek swój sukces postrzega jako pracę dającą satysfakcję i odnalezienie harmonii
Założycielka fundacji „Sukces Pisany Szminką” Olga Kozierowska zaprosiła znane i lubiane kobiety do dyskusji o tym jaka jest współczesna Polka. Agnieszka Hyży, Gabi Drzewiecka, Julia Pietrucha, Paulina Smaszcz-Kurzajewska czy Maria Sadowska od lat nie tylko są przykładem tak zwanego girls power, ale także determinacji i samorealizacji. Dla każdej z nich sukces wiąże się ze szczęśliwym domem oraz karierą zawodową.
Spotkanie zapoczątkowało kampanię społeczną, pokazującą, że sukces leży w naturze każdej kobiety. Specjalnie zaprojektowane koszulki z rysunkami Katarzyny Niewiadomskiej można kupić w sklepach marki TATUUM. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie działań na rzecz kobiet.
Spotkanie zapoczątkowało kampanię społeczną, pokazującą, że sukces leży w naturze każdej kobiety. Specjalnie zaprojektowane koszulki z rysunkami Katarzyny Niewiadomskiej można kupić w sklepach marki TATUUM. Dochód z ich sprzedaży zostanie przeznaczony na wsparcie działań na rzecz kobiet.
Jaka jest współczesna Polka?
Przede wszystkim, bardziej świadoma swojego sukcesu. Według najnowszego badania przeprowadzonego przez izmałKOWA na zlecenie Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką aż 63% Polek uważa, że sukcesem jest nie rodzina, ale praca, która daje poczucie spełnienia oraz równowaga między wszystkimi aspektami życia. Polki nie mają jednej definicji sukcesu. Część kobiet definiuje sukces przede wszystkim poprzez jego zewnętrzne atrybuty, w szczególności dobrą sytuację zawodową lub po prostu wysoki stan konta. Rodzina jest ważna, ale postrzegana jest jako sukces, kiedy już się ją ma, a nie jako sukces, do którego się dąży. Co więcej, aż 26% Polek, które mają dzieci odbiera sukces bardziej pozytywnie od tych, które są bezdzietne. Co ciekawe, wśród tych, które mają dzieci, ale nie mają partnera – są po rozwodzie – aż 67% ma jednoznacznie pozytywny stosunek do sukcesu. Najwięcej bo 34% badanych definiuje sukces poprzez własne osiągnięcia zawodowe.Tylko 4% kobiet definiuje sukces w kategoriach stricte finansowych.
Mimo, że 58% badanych kobiet uważa, że sukces jest zawsze pozytywny, to blisko 90% jest w stanie wskazać koszty sukcesu. Oznacza to, że sukces może się udać i nie udać.