Polska Bezgotówkowa: ponad 63 proc. terminali płatniczych z programu trafiło do mniejszych miejscowości
- 63 proc. terminali trafiło do miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców
- Instalacja terminali i dostępność różnych form płatności sprzyja rozwijaniu lokalnych przedsiębiorstw
- Nowoczesne rozwiązania finansowe to wygoda zarówno dla mieszkańców danych regionów, jak i turystów, a dla przedsiębiorców to możliwość oferowania usług i produktów w formie zdalnej
Terminale do płatności bezgotówkowych są coraz częściej instalowane w mniejszych ośrodkach miejskich i na terenach wiejskich. Pytają o nie już nie tylko mieszkańcy będący stałymi klientami, ale też turyści, którzy chcą korzystać z wygodnych i bezpiecznych płatności bezgotówkowych również podczas wakacji. Jest to jeden z pierwszych etapów budowania nowoczesnej gospodarki. Posiadanie konta w banku, wraz z kartą płatniczą umożliwia dziś nie tylko skorzystanie z terminala, ale także z innych usług cyfrowych – sklepów internetowych, kursów realizowanych on-line czy załatwienie spraw urzędowych. Lokalne firmy korzystając z coraz większych możliwości świata cyfrowego, mogą rozwinąć skrzydła, otworzyć swój biznes na nowych klientów, a tym samym zwiększyć obroty.
Czytaj także: Portal edukacji cyfrowej i finansowej GotowiBezgotowkowi.pl już działa >>>
– Jako Fundacja chcemy wspierać rozwój cyfryzacji lokalnych społeczności z terenów wiejskich i małych miast. W tym obszarze stawiamy na edukację – zarówno cyfrową, jak i finansową połączoną ze współpracą, szerokim partnerstwem z instytucjami prężnie działającymi w danej okolicy – komentuje Grażyna Ciurzyńska, prezes Fundacji Polska Bezgotówkowa.
Blisko 2/3 terminali trafiających do miejscowości poniżej 100 tys. mieszkańców pokazuje, że Polska lokalna w pełni korzysta z możliwości, które daje im obecnie Program Polska Bezgotówkowa.
Cyfryzacja obszarów mniej zurbanizowanych
Cyfryzacja obszarów mniej zurbanizowanych daje m. in. możliwość niwelowania zjawiska białych plam finansowych na mapie Polski, a w konsekwencji wpływa na wzrost gospodarczy regionów. W miasteczku z szerokim dostępem do Internetu można zainstalować terminal płatniczy, dzięki czemu sklep może oferować sprzedaż swoich produktów zarówno na miejscu, jak i wysyłkowo.
– Dziś coraz więcej usług jest dostępnych w dwóch formach: stacjonarnej oraz zdalnej. W ostatnim czasie możemy również zaobserwować ogromny postęp w usługach z zakresu e-zdrowia. Dostęp do płatności bezgotówkowych, a także pozytywne wcześniejsze doświadczenia i wiedza, są często kluczowe do tego, aby ludzie z nich korzystali. Ważne, aby każdy obywatel miał wybór dogodnej dla siebie formy usługi – dodaje Grażyna Ciurzyńska.
Czytaj także: 400 tys. terminali płatniczych zainstalowanych dzięki Fundacji Polska Bezgotówkowa >>>
Terminale płatnicze instalowane w ramach Programu Polska Bezgotówkowa działają już w ponad 15 tys. miejscowości na terenie całej Polski. Największa liczba terminali jest zainstalowana w województwach mazowieckim, śląskim, wielkopolskim i małopolskim. Najniższy procent zainstalowanych terminali występuje natomiast w województwach opolskim, lubuskim, świętokrzyskim i podlaskim.