Polacy wierzą, że to banki najlepiej chronią ich dane osobowe

Polacy wierzą, że to banki najlepiej chronią ich dane osobowe
ING Bank Śląśki
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
ING Bank Śląski przedstawił dziennikarzom badania dotyczące stosunku Polaków do technologii. Badania prowadzono na próbie reprezentatywnej, wśród osób korzystających z internetu, grupa 1 tys. ubankowionych Polek i Polaków w wieku 18-65 lat, czas realizacji 21-25 sierpnia 2023 roku.

Wynikami badań nie krył pozytywnego zdziwienia Stanisław Kijowski, Strategy Director ING Banku Śląskiego. Badanie, które przeprowadziła na zlecenie banku agencja Minds&Roses pokazało, że Polacy są bardzo dużymi „techno optymistami.”

Taki wynik uzyskano, mimo, że w opinii publicznej krąży wiele negatywnych narracji na temat postępu technologicznego i związanych z nim zagrożeń, podsycanych w tym roku dyskusjami na temat sztucznej inteligencji.

Na pytanie „Gdy myślisz o technologii i jej dynamicznym rozwoju to jakie emocja odczuwasz” większość ankietowanych wykazała w odpowiedziach emocje pozytywne. Emocje negatywne wyrażano bardzo rzadko.

Najbardziej pozytywna emocja to „Zainteresowanie” – 85% odpowiedzi, najbardziej negatywna – „podejrzliwość” 37% odpowiedzi.

Źródło ING BŚ

Technologie pozwalają lepiej kontrolować własne życie

Maria Filcek z agencji Minds&Roses zwróciła uwagę, na to, że badani Polacy uważają, że technologia daje im kontrolę nad ich życiem. 93% badanych stwierdziło wprost, że technologia ułatwia im życie.

Jednocześnie 52 % ankietowanych wyraża opinię, że mimo korzystania z aplikacji to i tak zbyt wiele czasu tracą na załatwianie z ich wykorzystaniem różnych spraw.  Sadzą, że jedna aplikacja mogłaby odpowiadać za załatwiane większej liczby spraw.

Piotr Utrata, rzecznik prasowy ING Banku Śląskiego sądzi, że taką rolę jednej aplikacji do wielu spraw może pełnić rozwijana właśnie aplikacja banku.

Na to, że to właśnie aplikacjom bankowym mogłaby przypaść taka rola pokazują odpowiedzi Polaków na pytanie komu mogliby udostępnić swoje dane, jeśli miałoby to ułatwić im życie. Jednoznacznie wskazali na banki, jako te instytucje, które są najbardziej zaufanym kontrolerem technologii.

Źródło ING BŚ

W kolejnych odpowiedziach ankietowani  wskazywali na szereg aktywności, w których tego typu aplikacja bankowa mogłaby im pomóc.

Np. natychmiastowa informacja o podejrzanych operacjach na koncie klienta – 92% uważa takie rozwiązanie za zdecydowane ułatwienie lub raczej ułatwienie

Przypomnienie o upływającej ważności dowodu osobistego – 81 % wskazań aprobujących

Możliwość zawieszania subskrypcji za np. usługi Netfilx, HBO, Spotify – 70 % wskazań

W sumie wymieniono 20 różnych aktywności gdzie najniższy procent akceptacji wynosił 70 %.  

Ważna kontrola nad technologią

Alicja Włodarczyk z agencji Minds&Roses zwraca jednak uwagą na to, że Polacy oczekują nie tylko kontroli nad ich życiem dzięki technologii, ale także kontroli nad technologią.

79% ankietowanych boi się wycieku swoich danych, 78% niepokoi się tym, że nie ma kontroli nad gromadzeniem i przechowywaniem ich danych.

W sumie jednak Polacy uważają, że najważniejsze korzyści z technologii to oszczędność czasu, dostępność o każdej porze dnia, uproszczenie czynności.

Źródło ING BŚ

Źródło: BANK.pl