Poczta Polska proponuje skanowanie poleconych z trzech adresów
Ze względu na duże zainteresowanie klientów usługą oraz liczne prośby klientów, Poczta Polska rozszerza funkcjonalność o kolejne adresy.
Dzięki wprowadzonym zmianom każdy użytkownik będzie mógł teraz zgłosić trzy adresy korespondencyjne, z których będzie otrzymywał korespondencję w formie dokumentu elektronicznego.
Polecony w eSkrzynce
Z końcem kwietnia br. Poczta Polska, na czas pandemii koronawirusa, wprowadziła możliwość odbioru korespondencji listowej poleconej elektronicznie bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania czy w placówce pocztowej.
Czytaj także: Poczta Polska: listy polecone prosto do skrzynki, przesyłki kurierskie bez pokwitowania
Nadchodzące do klientów przesyłki polecone przetwarzane są w formę dokumentu elektronicznego i udostępniana jest ich zawartość wraz z kopertą w eSkrzynce Użytkownika założonej przy użyciu profilu zaufanego.
Dodatkowo każda przesyłka zostaje po upływie miesiąca od udostępnienia przesłana na wskazany adres.
Jak założyć eSkrzynkę?
Poczta Polska przetwarza korespondencję w formę dokumentu elektronicznego tylko na indywidualny wniosek klienta.
Zainteresowani założeniem eSkrzynki mogą rozpocząć proces wypełniając formularz dostępny: https://eskrzynka.poczta-polska.pl/#/.
Czytaj także: COVID-19: uwaga na fałszywe e-maile o zatrzymaniu przesyłek do dezynfekcji
Centrum Skanowania Poczty Polskiej spełnienia wymagania z normy ISO/IEC 27001 i posiada certyfikat zgodności z przedmiotową normą w zakresie usługi przetwarzania i skanowania dokumentów.
Ponadto personel Centrum Skanowania posiada poświadczenia bezpieczeństwa, zgodnie z ustawą o ochronie informacji niejawnych.
Do tej pory założono w ramach usługi blisko 5 tys. eSkrzynek, a co dziesiąty użytkownik otrzymał już swoją korespondencję w formie dokumentu elektronicznego.
Należy pamiętać, że z usługi wyłączone są przesyłki wysyłane przez sądy i trybunały, prokuraturę oraz inne organy ścigania, a także komornika sądowego.
Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej Poczta Polska będzie świadczyć do 30 września br. Szczegółowe informacje nt. usługi dostępne są w regulaminie.
Czytaj także: COVID-19: gdzie wygodnie i bezpiecznie można odbierać e-zakupy?