Poczta Polska najczęściej wybieranym dostawcą dla e-commerce
„Z badania ARC Rynek i Opinia, w ramach którego przebadanych zostało 315 polskich sklepów online, wynika, że Poczta Polska jest na pierwszym miejscu jako najczęściej wybierany dostawca zakupionego w e-sklepach towaru. 55% badanych sklepów wskazuje na usługi kurierskie i paczkowe Poczty Polskiej jako wybierane najczęściej przez ich klientów. Na kolejnych miejscach znajdują się: DHL, DPD i InPost” – czytamy w komunikacie.
Badane e-sklepy wykorzystują najczęściej dostarczanie przesyłek w opcji dostawy nazajutrz po nadaniu – 67% oraz dostawy dwa dni po nadaniu – 18%, podano również.
„Z roku na rok rośnie odsetek sklepów obsługujących większe wolumeny – na poziomie między 1 000 a 5 000 przesyłek miesięcznie, spada zaś udział sklepów wysyłających poniżej 100 przesyłek w miesiącu. W porównaniu do ubiegłego roku rosną wartości zamówień, sklepy raportują spadek liczby transakcji opiewających na poniżej 50 zł, zaś wzrosty w kategoriach 51-100 zł oraz 201-500 zł” – czytamy dalej.
„Kilkaset najbardziej dynamicznych polskich firm e-commerce, które przebadaliśmy, to elita polskiego biznesu. Nie tylko generują one znakomite wzrosty obrotów, nie do pomyślenia w niektórych branżach, ale także dowodzą siły polskiego kapitału – niemal 100% takich podmiotów to firmy całkowicie polskie. Zauważyliśmy, że w zakresie dostawy zakupionych produktów klienci sklepów stawiają w pierwszej kolejności na Pocztę Polską. Warto też zauważyć, że e-sklepy, obsługiwane zwykle przez 2-9 pracowników, wysyłają coraz mniej drobnych przesyłek (do 50 zł) oraz coraz częściej realizują w skali miesiąca wysyłkę ponad 1 000 paczek” – podsumował dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia Marek Lekki, cytowany w materiale.
Badanie przeprowadził instytut ARC Rynek i Opinia. Objęło ono 315 firm z branży e-commerce z obrotami w ciągu ostatnich 2 lat poniżej 100 mln zł i z wykazanym zyskiem za ubiegły rok, jak również wzrostem obrotów r/r. Badanie zostało przeprowadzone techniką CATI i CAWI w okresie maj-wrzesień 2017.
ISBnews