Po świąteczne zakupy uciekamy do sieci

Po świąteczne zakupy uciekamy do sieci
Fot. Pixabay.com
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Przedświąteczna gorączka zakupowa przeniosła się do internetu. Gwiazdkowe zakupy w sieci, jak wynika z badania PAYBACK Opinion Poll, robi już 61 proc. Polaków.

Powodem, dla którego wybieramy zakupy w internecie, jest przede wszystkim chęć spokojnego wyboru interesującego nas produktu #MarcinZłoch

Niemniej jednak ponad połowa wybiera nadal supermarkety i hipermarkety (55 proc.) oraz centra handlowe (54 proc.). Wśród rodzaju produktów najczęściej kupowanych przez internet przed świętami Bożego Narodzenia, niekwestionowanym numerem jeden są prezenty (91 proc.). Rzadziej kupujemy w ten sposób artykuły spożywcze – blisko 1/3 respondentów zamawia żywność przez internet.

Głównym powodem, dla którego wybieramy zakupy w internecie, jest przede wszystkim chęć spokojnego wyboru interesującego nas produktu (60 proc.), w dalszej kolejności przekonuje nas do tego niższa cena towarów (56 proc.). Do sieci uciekamy też ze względu na tłok panujący przed świętami w sklepach stacjonarnych, z tego powodu 44 proc. ankietowanych nie lubi w tym czasie odwiedzać tradycyjnych punktów sprzedaży. Z kolei 40 proc. zapytanych przez PAYBACK uważa, że nie ma czasu na chodzenie po sklepach, a 28 proc. nie może tam znaleźć interesujących produktów.

Marcin Złoch