Platforma Automarket.pl zakończyła rok z 25 procentowym wzrostem sprzedaży
Automarket.pl, platforma należąca do Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego, oferująca samochody nowe oraz używane, od początku swojego istnienia (2020 rok) konsekwentnie zwiększa swoje wyniki sprzedaży. W 2023 roku klienci zakupili za jej pośrednictwem łącznie ponad 4700 pojazdów. To o tysiąc więcej niż rok wcześniej i 1500 więcej niż w roku 2021. Od momentu rozpoczęcia działalności na Automarket.pl sprzedano już ponad 12 tys. aut.
„W ciągu ostatnich 12 miesięcy odnotowaliśmy sprzedaż o 25 proc. wyższą niż przed rokiem. Wraz z nią o 36 proc., do 400 mln zł, zwiększyła się wartość transakcji zawartych poprzez platformę. To doskonały rezultat, będący efektem systematycznej pracy całego zespołu zaangażowanego w rozwój projektu, zarówno po stronie PKO Leasing, jak i Masterlease oraz PKO Banku Polskiego” – mówi Paweł Pach, Prezes Zarządu PKO Leasing.
W zgodzie z trendami rynkowymi
Klienci platformy Automarket.pl mogą zdecydować się zarówno na zakup za gotówkę, jak i elastyczne produkty finansowe w postaci leasingu lub wynajmu długoterminowego. W 2023 roku to właśnie one cieszyły się największą popularnością. Ich udział w ogólnej strukturze sprzedaży platformy wzrósł o 3 pp. kosztem tradycyjnych form zakupu i osiągnął pułap 80 proc.
Wyniki sprzedażowe odnotowane przez Automarket.pl odzwierciedlają również dwa inne wiodące na rynku motoryzacyjnym trendy: rosnące zainteresowanie samochodami segmentu premium oraz autami elektrycznymi.
Sprzedaż tych pierwszych wzrosła w 2023 r. o 74 proc. w ujęciu r/r. Porównując analogiczne okresy, samochody elektryczne znalazły natomiast niemal pięciokrotnie więcej nabywców.
Wejście w offline
Cel platformy Automarket.pl na rok 2024 to ponad 5000 sprzedanych samochodów
Oferta platformy jest także stale rozwijana, tak aby ułatwić do niej dostęp klientom PKO Banku Polskiego dzięki wykorzystaniu serwisu internetowego iPKO i aplikacji mobilnej IKO. W 2023 roku co drugą umowę finansowania na platformie Automarket.pl podpisano właśnie z klientami banku.
Automarket.pl ma w planach kontynuację prac nad poprawą rozpoznawalności marki, również z uwzględnieniem obecności w świecie offline. Już na przełomie 2023 i 2024 roku platforma uruchomiła pierwszy punkt sprzedaży stacjonarnej w Gdańsku, a w trakcie najbliższych miesięcy rozpocznie sprzedaż w trzech kolejnych lokacjach w Warszawie i Poznaniu.