PKO BP: nowe funkcje w aplikacji IKO. Co się zmieni?
Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo, posiadający telefony z systemem Android, mogą już pobrać najnowszą wersję aplikacji IKO, w ramach której mogą korzystać z nowych funkcji:
1. Zeskanuj i zapłać – funkcja umożliwia zrobienie zdjęcia fakturze, także tej nieposiadającej kodu QR; następnie dane z faktury są automatycznie zaczytywane do formularza przelewu w aplikacji IKO. Rozwiązanie zostało wdrożone we współpracy ze startupem NuDelta z programu akceleracyjnego PKO Banku Polskiego.
2. Nowa, alternatywna możliwość akceptacji płatności zbliżeniowych – podczas dokonywania płatności zbliżeniowej telefonem w sklepie można ją teraz potwierdzić wprowadzając kod PIN do karty na terminalu płatniczym. W dotychczasowym modelu transakcję potwierdzało się w telefonie, PINem do aplikacji IKO. W ustawieniach aplikacji można teraz wybrać bardziej wygodny dla siebie sposób autoryzacji transakcji zbliżeniowych.
3. Wyświetlanie wizerunku kart posiadanych w banku np. w szczegółach produktu oraz w trakcie płacenia zbliżeniowo telefonem.
4. Zapisywanie ustawień aplikacji i możliwość zaimportowania ich do nowego telefonu po ponownej instalacji aplikacji IKO, po zmianie telefonu lub po zmianie numeru telefonu (m.in. ustawień ekranu przed zalogowaniem, ustawień ekranu głównego, indywidualnych limitów transakcyjnych). PKO Bank Polski jako jedyny na rynku oferuje tę funkcję klientom.
– Najnowsza wersja aplikacji IKO to kolejny krok w poprawie doświadczenia użytkownika IKO, w szczególności dzięki nowej, dodatkowej metodzie autoryzacji transakcji zbliżeniowych wzorowanej na przyzwyczajeniach związanych z kartami płatniczymi. Ponadto klienci mogą już korzystać z bardzo wygodnej funkcji sczytywania danych z faktur, którą wdrożyliśmy we współpracy ze start-upem z naszego programu akceleracyjnego. To dowód na to, że kooperacja dużego banku z młodymi spółkami technologicznymi może być skuteczna, a ich rozwiązania przełożone na dużą skalę – podkreśla Łukasz Kuc, dyrektor Biura Projektów Mobilnych i Internetowych w PKO Banku Polskim.
Portal PRNews co kwartał zestawia najważniejsze dane dotyczące bankowości mobilnej w Polsce. Raporty za I kwartał br. pokazują, że PKO Bank Polski umocnił się na pozycji lidera bankowości mobilnej w Polsce. 2,3 miliona klientów PKO i Inteligo korzysta z banku za pośrednictwem urządzenia mobilnego (IKO, wersja lajt i pełna wersja serwisu iPKO), aplikacja IKO ma 1,4 mln aktywnych użytkowników (min. 1 logowanie w miesiącu), a aż 755 tysięcy osób obsługuje swoje finanse tylko za pomocą smartfona („mobile only”). Ponadto w I kwartale klienci największego polskiego banku wykonali prawie 17 milionów transakcji mobilnych, o 10 milionów więcej niż przed rokiem.
– W każdej z kategorii bankowości mobilnej analizowanej przez PRNews, PKO Bank Polski posiada pomiędzy 23 a 33-proc. udziału w rynku, co jest znakomitym wynikiem. Każdego dnia pracujemy nad tym, by jeszcze więcej osób aktywnie korzystało z mobilnych kanałów dostępu do banku, ale także by doświadczenie użytkownika naszej aplikacji mobilnej czy serwisu www było jak najlepsze – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim
W każdym tygodniu 1,2 mln unikatowych użytkowników loguje się do IKO łącznie nawet 11 milionów razy. Znacząco przyspiesza też transakcyjność – do grudnia 2017 roku bank zanotował łącznie narastająco 50 mln operacji wykonanych przez IKO, w kwietniu przekroczył 80 mln i szybko zbliża się do bariery rekordowych 100 milionów. W kolejnych aktualizacjach aplikacja IKO zostanie wzbogacona między innymi o nowe wersje językowe, powiadomienia push o zdarzeniach na rachunku, czy mobilną autoryzację. Aplikacja jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników – w marcowym zestawieniu brytyjskiego miesięcznika Retail Banker International, IKO zostało najlepszą bankową aplikacją mobilną na świecie, z najwyższymi ocenami klientów.
Źródło: Informacja prasowa PKO BP