PKO BP jako pierwszy wykorzysta JPK do usprawnienia i digitalizacji procesów obsługi klientów
Zadaniem Centrum Bankowości Przedsiębiorstw jest tworzenie optymalnego środowiska wsparcia finansowego i biznesowego dla rozwoju przedsiębiorców na rynku polskim i zagranicznym. Bank mocno postawił na działania mające na celu usprawnianie procesów obsługi klientów, w tym procesów kredytowych, dążąc do wyeliminowania obiegu dokumentacji papierowej i wykorzystania pozycji banku jako technologicznego lidera dla stworzonej komunikacji z klientami w formie cyfrowej.
W ramach nowości w zeszłym roku wprowadzono możliwość podpisywania umów kredytowych, w tym również umów zabezpieczonych gwarancją BGK, kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez pracowników banku. W procesie scoringowym zautomatyzowano weryfikację obrotów na rachunku bieżącym dla kredytów w kwocie do 1 mln zł. Do tego poziomu podwyższono także kwotę w ramach odnowień automatycznych. Wszystkie powyższe modyfikacje wpłynęły na uproszczenie procesu kredytowania, co usprawniło klientom komunikację i współpracę z bankiem.
Zdalne przekazywanie JPK do banku poprzez iPKO i iPKO Biznes
Teraz przyszedł czas na kolejne usprawnienie dzięki wykorzystaniu standardu Jednolitych Plików Kontrolnych. Od 11 lutego klienci Bankowości Przedsiębiorstw będą mogli zdalnie przekazywać Jednolite Pliki Kontrolne do banku poprzez serwisy transakcyjne iPKO i iPKO Biznes. Rozwiązanie to oznacza dla klientów brak zbędnych formalności i szybkość decyzji.
– Cyfrowa rewolucja w bankowości przyspiesza, a PKO Bank Polski po raz kolejny staje na jej czele. Jako pierwszy bank w Polsce oferujemy naszym klientom biznesowym rozwiązanie ułatwiające komunikację z bankiem w oparciu o pliki JPK. Dzięki temu już wkrótce będziemy mogli zaoferować klientom jeszcze szybszą i wygodniejszą obsługę kredytową. Dodatkową zaletą składanych systematycznie deklaracji będzie brak konieczności przedkładania dokumentów finansowych w innych spółkach Grupy Kapitałowej PKO. Jest to nasza kolejna odpowiedź na potrzeby przedsiębiorców, z gwarancją bezpieczeństwa i wygodą jakiej od nas oczekują – podkreśla Rafał Antczak, wiceprezes PKO Banku Polskiego odpowiedzialny za Obszar Bankowości Przedsiębiorstw, Analiz i Administracji.
Centrum Bankowości Przedsiębiorstw, funkcjonuje w banku od kwietnia 2018 roku, zapewnia dedykowaną sieć mobilnych doradców bankowych oraz merytoryczne wsparcie ekspertów z zakresu leasingu, faktoringu, produktów skarbowych czy trade finance, co pozwala budować długoterminowe relacje biznesowe. Z badań przeprowadzonych wśród klientów po pierwszym półroczu działalności wynika, że klienci bardzo dobrze odbierają nowy model obsługi. Cenią sobie oszczędność czasu i wygodę spotkań z doradcą w siedzibie firmy, doceniają wiedzę i profesjonalizm obsługi doradcy oraz jego zaangażowanie.
Kompilacja oferty dla mniejszych firm i korporacji
Klientom Centrum Bankowości Przedsiębiorstw dedykowano ofertę będącą kompilacją oferty dla mniejszych firm i korporacji, tak aby dobrze odpowiedzieć na ich zróżnicowane potrzeby finansowe. PKO Bank Polski posiada szeroką ofertę finansowania przedsiębiorstw w postaci kredytów inwestycyjnych i obrotowych. Pierwszy daje możliwość sfinansowania nawet do 90 proc. wartości inwestycji, z kolei kredyt obrotowy można przeznaczyć na finansowanie wydatków związanych z bieżącą działalnością, a okres kredytowania to nawet 36 miesięcy. Grupa Kapitałowa PKO Banku Polskiego zapewnia także inne możliwości finansowania, jak pełną gamę leasingu i faktoringu, czy wspierania biznesowych inicjatyw klientów, na przykład przy wykorzystaniu unikatowego programu lojalnościowego ZenCard.
Źródło: PKO Bank Polski