PKO BP: IKO po raz kolejny uznane najlepszą aplikacją bankową
– Aplikacja rozwija się bardzo dynamicznie pod względem dostępnych funkcji i stale rośnie grono użytkowników, którzy z niej korzystają na co dzień. Koncentrujemy się na tym, aby IKO coraz lepiej spełniało rosnące wymagania klientów i tym samy było jeszcze bardziej popularne. Nagroda i uznanie profesjonalistów jest potwierdzeniem efektów pracy i jednocześnie motywacją dla ludzi, którzy je tworzą – mówi Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Aplikacja IKO zamieniła telefon w mobilny oddział banku. Klienci PKO Banku Polskiego coraz częściej używają aplikacji, jako podstawowego narzędzia do zarządzania finansami osobistymi. Aplikacja dostępna jest na 3 platformy (Android, iOS oraz Windows Phone/Mobile) i w 4 językach (polskim, angielskim, ukraińskim i rosyjskim).
Ponad 2,8 mln zainstalowanych aplikacji
Klienci banku na swoich telefonach posiadają już ponad 2,8 mln IKO. Systematycznie rośnie też ich aktywność w kanale mobilnym. Pierwsze 50 milionów transakcji wykonali w ciągu ponad 4 lat, kolejne 50 milionów – w zaledwie 8 miesięcy. Łącznie, od startu aplikacji w 2013 roku, już ponad 115 milionów transakcji. Najbardziej popularne są przelewy oraz płatności w internecie. Liczba logowań do IKO w sierpniu oraz wrześniu tego roku przewyższała liczbę logowań do serwisu internetowego iPKO.
IKO bije na głowę konkurentów bankowych, również pod względem ocen użytkowników, które w sklepach mobilnych (Google Play, App Store i Windows Phone Store) są średnio na poziomie 4,7 gwiazdek na 5 możliwych. Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego została też uznana za najlepszą na świecie w prestiżowym rankingu brytyjskiego Retail Banker International obejmującym banki z całego świata.
Dla PKO Banku Polskiego jest to kolejna nagroda w organizowanym przez Izbę Gospodarki Elektronicznej konkursie e-Commerce Polska awards. W 2016 roku PKO został wybrany najbardziej cyfrowym bankiem. Celem inicjatywy jest nagrodzenie tych, którzy wyróżniają się wizją, innowacyjnym myśleniem i sukcesami e-biznesowymi.
Źródło: PKO BP