PKO BP: BLIK bez kodu i bez potwierdzenia na Allegro już dla wszystkich użytkowników aplikacji IKO
Od 20 października wszyscy użytkownicy aplikacji PKO Banku Polskiego mogą już zapłacić BLIKIEM na Allegro bez konieczności podawania kodu czy zatwierdzania transakcji w IKO, a jedynie potwierdzając płatność na Allegro. Funkcja została uruchomiona pod koniec lipca tego roku i stopniowo była udostępniania kolejnym grupom klientów PKO Banku Polskiego. Do tej pory za jej pomocą wykonano ponad 100 tys. transakcji. Żeby z niej korzystać klient musi dodać allegro.pl do zaufanych sklepów w ramach zakupów bez kodu BLIK i zaakceptować propozycję włączenia automatycznego potwierdzania w IKO po płatności w zaufanym sklepie allegro.pl.
Czytaj także: PKO BP wprowadza nowości w aplikacji mobilnej >>>
BLIK z automatycznym potwierdzeniem płatności to obecnie najlepsze i najwygodniejsze rozwiązanie do płatności w internecie. Klient dzięki niemu może prosto, szybko i bezpiecznie zapłacić za zakupy w sieci. PKO Bank Polski jest pierwszym i jak na razie jedynym na rynku bankiem, który we współpracy z Polskim Standardem Płatności (operatorem systemu BLIK) i Allegro wdrożył takie rozwiązanie.
Najszybsza jak dotychczas metoda płatności BLIKIEM wymaga w pierwszym kroku bezpiecznej aktywacji tej opcji w IKO i jest realizowana po zalogowaniu klienta na jego konto Allegro. Po realizacji płatności na Allegro użytkownik zawsze otrzymuje potwierdzenie jej wykonania (tzw. push) w aplikacji mobilnej IKO na swoim smartfonie. Bezpieczeństwo transakcji pozostaje głównym kryterium, więc płacenie jednym kliknięciem na Allegro jest możliwe tylko po wcześniejszym aktywowaniu takiego sposobu finalizacji płatności i tylko na zaufanych urządzeniach.
Jak przebiega nowa płatność BLIKIEM na Allegro?
- Płatność BLIKIEM na Allegro bez kodu i bez potwierdzenia jest dostępna jedynie dla klientów, którzy dodali Allegro do zaufanych sklepów w aplikacji mobilnej IKO.
- Po potwierdzeniu w aplikacji mobilnej IKO płatności bez kodu (w Allegro jako zaufanym sklepie), pojawia się ekran z propozycją włączenia opcji płatności bez konieczności ich każdorazowego potwierdzania.
- Klient jest informowany, że taka opcja działać będzie dla wybranych płatności i za każdym razem dostanie powiadomienie (push) o dokonanej transakcji.
- W aplikacji IKO klient ma opcje zarządzania ustawieniami – w tym włączanie i wyłączanie opcji płatności bez kodu i bez potwierdzenia w poszczególnych sklepach internetowych.
- Płatności BLIK bez kodu i bez potwierdzenia w praktyce po raz pierwszy na rynku dają możliwość sfinalizowania zakupów jednym kliknięciem z poziomu konta na Allegro. Klient musi świadomie taką opcję włączyć, by z niej korzystać.