PKO Bank Polski z nagrodą miesięcznika The Banker
PKO Bank Polski po raz siódmy został laureatem nagrody „Bank of the Year in Poland”. To prestiżowe wyróżnienie potwierdza, że innowacyjny i zwinny PKO Bank Polski w warunkach rosnącej zmienności otoczenia jest gotowy na podejmowanie nowych wyzwań związanych z rosnącymi oczekiwaniami klientów.
– PKO Bank Polski, jako lider krajowego sektora bankowego, kontynuuje drogę transformacji cyfrowej i dzięki kolejnym innowacjom oraz rozwiązaniom technologicznym zmienia oblicze polskiej bankowości. Zaawansowane rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji, blockchain, analityki danych czy digitalizacji procesów bankowych kształtują naszą zwinną kulturę cyfrową, której centralnym punktem jest klient i jego potrzeby.
Mimo wymagającego otoczenia rynkowego, zmian makroekonomicznych, regulacyjnych i społecznych realizujemy ambitne cele biznesowe i dynamicznie się rozwijamy pozostając filarem stabilności finansowej milionów polskich rodzin i przedsiębiorstw.
Dziękuję wszystkim pracownikom PKO Banku Polskiego, bez których osiąganie tych ambitnych celów byłoby niemożliwe. Cieszę się, że nasza praca zyskała uznanie na międzynarodowej scenie finansowej – podkreśla Paweł Gruza, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, kierujący pracami Zarządu Banku.
Czytaj takze: PKO BP nagrodzony w konkursie Diament Innowacji 2022 za voicebota w aplikacji mobilnej
Najlepszy bank roku 2022 w Polsce
PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, systematycznie zwiększa skalę działania i notuje poprawę wyniku na działalności biznesowej.
Jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały m.in. w rynku depozytów i kredytów. Liczba klientów banku sięga 11,6 mln, a wartość jego aktywów wynosi 439 mld zł. Bank pełni ważną rolę w systemie gospodarczym kraju i konsekwentnie rozwija nowoczesne usługi oraz produkty, w tym te, oferowane w kanałach zdalnych.
Aplikacja mobilna IKO oferuje coraz szerszy i stale się rozwijający wachlarz funkcji. Rekordem na polskim rynku jest liczba aktywnych aplikacji mobilnych IKO, która wynosi już ponad 7 mln. Kolejnym jest liczba transakcji przeprowadzonych w aplikacji IKO: 172 mln, co oznacza wzrost o ponad 40 proc. r/r.
Bank systematycznie zwiększa udział kanałów zdalnych oraz botów w obsłudze klienta i sprzedaży. Udział sprzedaży cyfrowej dla kredytów konsumpcyjnych to już 82 proc. Rośnie też znaczenie digitalizacji procesu rozmów z klientami. Liczba rozmów realizowanych przez boty konwersacyjne banku to niemal 16,5 mln.
Czytaj także: PKO Bank Polski wprowadza płatności odroczone
Konkurs „Bank of the Year”
W październiku 2022 roku, otwarty na nowe rozwiązania PKO Bank Polski dokonał pionierskiego przeniesienia jednego ze swoich oddziałów – warszawskiej PKO Rotundy do metaświata. Obecność w Metaverse bank wykorzysta do zdobywania doświadczenia i testowania rozwiązań technologicznych, które posłużą mu do rozwoju nowego kanału komunikacji z klientami oraz jego wykorzystania biznesowego w przyszłości.
Konkurs „Bank of the Year” organizowany jest przez miesięcznik „The Banker” wydawany przez Financial Times Group od 1926 r.
Kapituła konkursowa wybierając najlepszy bank analizuje wyniki biznesowe, strategiczne inicjatywy i kluczowe technologie, związane także ze specyfiką funkcjonowania w danym kraju.
Zwycięzca w kategorii „Najlepszy Bank Roku” z danego kraju otrzymuje statuetkę nazwaną na cześć Brendana Brackena, założyciela miesięcznika „The Banker”.
Czytaj także: PKO BP na podium największego w Europie konkursu dla branży contact center i obsługi klienta