PKO Bank Polski udostępnił mobilne płatności zbliżeniowe Visa zintegrowane z aplikacją IKO

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

visa.logo.03.400xPKO Bank Polski udostępnił dziś swoim klientom mobilne płatności zbliżeniowe Visa oparte o chmurę i technologię HCE. Rozwiązanie zostało zintegrowane z aplikacją mobilną IKO. Dzięki nowej usłudze klienci banku mogą płacić zbliżeniowo smartfonem we wszystkich 366 tys. terminali zbliżeniowych w Polsce i 3 mln takich terminali w całej Europie. Usługa jest bezpłatna, a jej aktywacji dokonuje się bezpośrednio z poziomu aplikacji IKO.

„Staramy się dostarczać naszym klientom najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne, dzięki którym codzienne bankowanie staje się łatwe, szybkie, a jednocześnie bezpieczne, dostępne w każdym miejscu i z użyciem nowoczesnych urządzeń. Wprowadzenie mobilnych płatności zbliżeniowych do IKO, we współpracy z Visa, to kolejny krok w tę stronę – mówi Jacek Obłękowski, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego, odpowiedzialny za obszar bankowości detalicznej.

„Gratulujemy PKO Bankowi Polskiemu udostępnienia klientom mobilnych płatności zbliżeniowych Visa. Liczymy na to, że wdrożenie usługi przez PKO Bank Polski wywrze na rynku podobny efekt, jak w przeszłości wprowadzenie przez ten bank kart zbliżeniowych, czyli tym razem upowszechnienie się na masową skalę mobilnych płatności zbliżeniowych” – komentuje Małgorzata O’Shaughnessy, dyrektor zarządzająca regionem Europy Środkowo-Wschodniej, Visa Europe. „Cieszy nas ciągły rozwój aplikacji IKO i czekamy na dalszą rozbudowę jej funkcjonalności np. o możliwość mobilnego zarządzania kartami płatniczymi Visa” – podsumowuje Małgorzata O’Shaughnessy.

Z aplikacji IKO korzysta na swoich telefonach ponad 450 tys. użytkowników. Nowe rozwiązanie działa wyłącznie na smartfonach wyposażonych w funkcjonalność NFC (Near Field Communication) oraz system operacyjny Android w wersji 4.4 lub nowszej. Klienci PKO Banku Polskiego chcący korzystać z mobilnych płatności zbliżeniowych Visa muszą wskazać w aplikacji mobilnej IKO swoją debetową lub kredytową kartę Visa, dla której udostępnione zostaną takie płatności.

Transakcje do 50 zł są realizowane bez potwierdzenia kodem PIN, natomiast transakcje powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia poprzez wpisanie na ekranie smartfona PIN-u przypisanego do aplikacji IKO. W momencie dokonywania płatności smartfon nie musi znajdować się w zasięgu sieci GSM.

Mobilnych płatności zbliżeniowych Visa za pomocą aplikacji IKO można dokonywać w 366 tys. terminali zbliżeniowych w Polsce (stanowią one już ponad 80% terminali działających w kraju) oraz w 3 mln takich terminali w Europie. Do końca 2017 r. w Polsce i do końca 2019 r. w Europie zbliżeniowo smartfonem będzie można zapłacić we wszystkich terminalach.

Rozwiązanie idealnie wpisuje się w potrzeby konsumentów. Jak wynika z badania Mobile Money 2020 zrealizowanego na zlecenie Visa Europe m.in. w Polsce, 60% badanych wyraża chęć korzystania z mobilnych płatności zbliżeniowych w sklepach, 55% w restauracjach i kawiarniach, a 48% przy płaceniu za transport.

Według badań Visa sukces mobilnych płatności zbliżeniowych, czyli powszechne regulowanie należności w ten sposób, wymaga zaoferowania rozwiązań z szerszą funkcjonalnością, wykraczających poza samą płatność. Wnioski z badań zaowocowały stworzeniem Przewodnika Projektowania Mobilnych Płatności Visa, w którym banki-wydawcy kart Visa znajdą m.in. zestaw wskazówek dotyczących tworzenia oczekiwanych przez konsumentów usług oraz propozycje konkretnych rozwiązań odpowiadających na ich potrzeby. PKO Bank Polski uczestniczył w projekcie, w rezultacie którego powstał Przewodnik.

„W naszej ocenie mobilne płatności zbliżeniowe będące bardzo istotną częścią strategii digitalizacji produktów organizacji Visa, staną się w niedługiej perspektywie powszechnym sposobem płacenia w punktach handlowo-usługowych. Udostępnienie przez PKO Bank Polski takiej funkcjonalności może w istotny sposób przyczynić się do szybszej popularyzacji innowacyjnych cyfrowych środków płatniczych w Polsce, z wszelkimi tego korzyściami dla polskiego konsumenta, akceptantów i gospodarki” – dodaje Małgorzata O’Shaughnessy, Visa Europe.

Źródło: Visa Europe