Pięć banków rozmawia z Nuance o biometrii głosowej
Według Krzysztofa Rutkowskiego, analityka badań, Frost & Sullivan, wykorzystanie biometrii, także w bankowości, w najbliższych latach będzie coraz powszechniejsze.
– Młodzi ludzie codziennie wykorzystują technologie biometryczne np. do odblokowywania smartfonów, czy laptopów. Nie identyfikują biometrii jako zagrożenia dla bezpieczeństwa, a traktują ją jako ułatwienie. To popycha do przodu rynek tego typu rozwiązań – przekonywał na konferencji firmy Nuance, Krzysztof Rutkowski.
Podczas konferencji prezentowana była technologia „inteligentnego wirtualnego asystenta” i miejsce tego typu rozwiązań w obsłudze klienta.
Krystyna Hirshman, dyrektor ds. wdrożeń Nuance, firmy specjalizującej się w głosowych rozwiązaniach biometrycznych, poinformowała, że prowadzi rozmowy z pięcioma polskimi bankami. Efekty rozmów poznamy za około pół roku.
Technologie firmy Nuance sa wykorzystywane m.in. przez rumuński oddział ING, słowacki bank Tatra Banka, czy Barclays w Wielkiej Brytanii.
Marcin Złoch