PayEye uznany za innowacyjną technologię przyszłości

PayEye uznany za innowacyjną technologię przyszłości
Fot. PayEye
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Fintech, który pierwszy na świecie wprowadził płatność za pomocą tęczówki oka w zastosowaniu komercyjnym z Polską Nagrodą Inteligentnego Rozwoju 2020. Wyróżnienie spółce PayEye wręczono w środę, 28 kwietnia we Wrocławiu.

Polska Nagroda Inteligentnego Rozwoju to prestiżowa w środowisku biznesowym i naukowym nagroda popularyzująca, promująca oraz doceniająca autorów innowacji technologicznych i społecznych, a także inwestycji w bezpośredni lub pośredni sposób podnoszących standard życia. Do tego zacnego grona dołączył fintech z Wrocławia PayEye.

Wprowadziliśmy na rynek prawdziwą innowację – płatność okiem, która ku naszej radości wzbudza ogromne zainteresowanie.

 – Dodatkową satysfakcję mamy oczywiście również z nagrody. To zasługa całego, wciąż rosnącego zespołu PayEye oraz naszych partnerów i klientów. To oni każdego dnia przyczyniają się do tego, że coraz silniej zaznaczamy naszą obecność na rynku. Ta nagroda to dla nas nie tylko wyróżnienie, ale i motywacja oraz zobowiązanie do jeszcze bardziej wytężonej pracy – komentuje Krystian Kulczycki, prezes PayEye.

Czytaj także: MPK Wrocław – pierwszy miejski przewoźnik na świecie, gdzie za bilet można zapłacić… okiem >>>

Ze względu na obecne obostrzenia związane z koronawirusem Polska Nagroda Inteligentnego Rozwoju wręczona została laureatom w kameralnym gronie.  Od 2016 r. wyróżnione zostają osoby, zespoły i organizacje, które realizują obiecujące badania, innowacyjne projekty, nowatorskie inwestycje z myślą o wdrożeniu ich teraz lub w przyszłości na rynek, aby służyły społeczeństwu.

Polski fintech o globalnych zasięgu

PayEye to polski fintech o globalnych zasięgu, który opracował pierwszy na świecie komercyjny, pełny ekosystem płatniczy, oparty na biometrii tęczówki oka. Pierwsza faza projektu pilotażowo jest realizowana we Wrocławiu oraz okolicznych miejscowościach i dostępna jest w blisko 130 miejscach, a liczba punktów, w których można dokonywać płatności okiem stale rośnie. Do grona miejsc, które wzbudzają największe zainteresowanie, gdzie pojawił się system płatności okiem w ostatnim czasie należą m. in. wrocławski Aquapark, MPK Wrocław, czy AC Hotel by Marriott Wrocław, działający w ramach największej na świecie międzynarodowej sieć hoteli Marriott International.

W kolejnych etapach projekt dostępny będzie w największych miastach w Polsce, Europie i na świecie.

PayEye od 7 kwietnia dostępny jest w aplikacji mobilnej

Pozwala ona na nowoczesny dostęp do konta wraz z niezbędnymi funkcjami np. bezpieczne logowanie, intuicyjny i przyjazny interfejs – to wszystko dostępne od razu na platformy Android, iOS oraz w Huawei App Gallery.

Aplikacja PayEye przede wszystkim zapewnia wygodny dostęp do finansów w dowolnym miejscu oraz czasie. Nowa aplikacja umożliwia m.in. sprawdzenie historii płatności, czy stanu konta. Pozwala również na szybką rejestrację użytkowników zainteresowanych płatnością okiem.Wcześniejsza procedura rejestracji i weryfikacji nowych użytkowników z dotychczasowej strony www została przeniesiona do aplikacji. Dzięki temu jest w dużej mierze zautomatyzowana oraz skrócona do zaledwie kilku kroków. Oparto ją o zdjęcia dokumentu tożsamości i selfie, a cały proces weryfikacji zajmuje około 2-3 minuty. Oprócz doładowania przelewem tradycyjnym, konto do płacenia okiem można również zasilić bezpłatnie dzięki szybkim płatnościom, możliwe są również przelewy P2P. Co więcej nowa aplikacja wspiera logowanie biometrią urządzenia, z którego korzystają użytkownicy.

Czytaj także: PayEye wygasza obsługę przez stronę internetową, w zamian wprowadza aplikację na telefon >>>

Eksperci IT z fintechu pracują już nad kolejnymi wersjami aplikacji. Zapowiadają m.in. funkcjonalności, które umożliwią szybszy rozwój bazy użytkowników, a także pozwolą na wdrożenia płatności w e-commerce, jak również wygodniejszego doładowania konta.

Właśnie na rozwoju e-commerce z pomocą biometrii chce się skupić PayEye w drugiej połowie 2021 r. Przewagą – jak zapowiada fintech – my być m. in. krótsza ścieżka zakupowa.