Paweł Turczynowicz: Efektywne wykorzystanie posiadanych informacji kluczem do sukcesu
Wypowiedź dla aleBank.pl: Paweł Turczynowicz, dyrektor, BNP Paribas Bank Polska
Paweł Turczynowicz: Wydaje się, że rzeczywiście proces wykorzystania informacji, które są w bankach jest w tej chwili kluczowy. Obserwując to, co się dzieje na rynku wydaje się, że tutaj jest jeszcze dużo do zrobienia – nie w zakresie zbierania danych, czy ich analizy na potrzeby zarządzania wartością klienta tylko do ich wykorzystania do skutecznego zarządzania relacją. Myślę, że jest wiele dużych graczy na rynku, którzy mają w tym zakresie dużo do zrobienia.
Obserwując na naszym przykładzie postęp, który zrobiliśmy w ciągu ostatnich dwóch lat naprawdę pokazał nam jak nieefektywnie działaliśmy przed tymi zmianami. Staramy się postawić klienta w centrum naszego myślenia o biznesie – głównie z perspektywy zarządzania relacją, a nie z perspektywy zarządzania jego wartością. To, co mi się wydaje w zarządzaniu wartością klienta najważniejsze to jest to, jak bardzo ścieżki cyklu życia klienta są dynamiczne, zmienne w czasie i wydaje się, że te wszystkie metody, które były wykorzystywane do zarządzania wartością klienta w przeszłości – exel, biznes case, analizy ex ante, w tej chwili tracą rację bytu. Sytuacja jest tak dynamiczna, że jak się buduje biznes case na okres trzyletni to po roku jest on już całkowicie nieaktualny – zmieniają się zachowania klienta, kanały, z których korzysta, produkty, pola walki konkurencyjnej pomiędzy bankami. Myślę, że tutaj kluczowe jest budowanie takich narzędzi, które by analizowały wartość klienta w czasie i raczej starały się przewidywać na przyszłość na podstawie jak najbardziej aktualnych danych.
aleBank.pl
Zobacz rozmowę w wersji wideo: „Paweł Turczynowicz: Efektywne wykorzystanie posiadanych informacji kluczem do sukcesu”