Otwarta bankowość w Banku Pekao: wszystkie konta w jednym miejscu

Otwarta bankowość w Banku Pekao: wszystkie konta w jednym miejscu
Bank Pekao - Logo (źródło: Pekao S.A.)
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Bank Pekao S.A. udostępnia kolejną funkcjonalność - tzw. otwartą bankowość. Klienci Pekao mają możliwość podglądu stanu swoich kont aż z ośmiu innych banków. Dzięki usłudze za pomocą logowania do serwisu Pekao24 lub aplikacji PeoPay posiadacze rachunków w różnych bankach mogą sprawdzać salda oraz historie transakcji kont złotowych, walutowych i oszczędnościowych, a także rachunków kart kredytowych oraz zlecać przelewy. Ponadto Pekao, jako jedyny bank w Polsce, w ramach usługi otwartej bankowości umożliwia także przelewy zagraniczne.

Aby korzystać z otwartej bankowości w Pekao wystarczy zalogować się do serwisu Pekao24 lub aplikacji PeoPay i dodać rachunek z innego banku. Po akceptacji regulaminu i wyrażeniu odpowiednich zgód nastąpi przekierowanie na stronę wybranego banku, w celu potwierdzenia dostępu do rachunków.  

Dwie usługi w ramach otwartej bankowości

W ramach otwartej bankowości świadczone są dwie usługi. Klienci po zalogowaniu do serwisu Pekao24 lub aplikacji PeoPay zyskują wygodny dostęp do informacji o swoich rachunkach w różnych bankach. Usługa jest dostępna dla rachunków w: PKO BP, Inteligo, Santander, mBank, BNP Paribas, ING, Alior Bank i Millennium. Ponadto za pomocą serwisu Pekao24 można zlecić płatność z rachunku w formie przelewu krajowego. Pekao jako jedyny bank w Polsce w ramach usługi otwartej bankowości udostępnia również przelewy zagraniczne (SEPA, SWIFT) z rachunków w PKO BP, BNP Paribas, Alior Bank i Millennium, ING Bank i Inteligo.

Czytaj także: Bankowość Prywatna Banku Pekao po raz kolejny najlepsza w Polsce według magazynu Global Finance >>>

Już wkrótce usługa inicjowania przelewów z konta w innym banku będzie dostępna także w nowej wersji aplikacji PeoPay. Dzięki agregacji rachunków zarządzanie bieżącymi finansami i podgląd stanu kont w jednym serwisie bankowości elektronicznej będzie jeszcze łatwiejsze niezależnie od ilości banków, w których klient posiada rachunki płatnicze.

Otwarta bankowość umożliwia także lepszy przepływ informacji między instytucjami finansowymi na życzenie klienta. Dzięki zdalnemu dostępowi do historii transakcji z różnych rachunków, już wkrótce klienci będą mogli łatwiej zawnioskować o pożyczkę, kredyt lub kartę kredytową, bez dostarczania zaświadczeń z innych banków.

Otwarta bankowość to nowy standard usług płatniczych, dzięki któremu klienci zyskują narzędzie umożliwiające zarządzanie kontami z różnych banków w jednym serwisie.

Wdrożenie takiego rozwiązania oznacza przede wszystkim wygodę i nowe możliwości, ale także bezpieczeństwo płatności i danych klientów. Ponadto usługa pozwala bankowi lepiej poznać preferencje swoich klientów i skierować do nich bardziej spersonalizowaną ofertę – mówi Bartosz Zborowski, dyrektor departamentu Innowacji i Płatności w Banku Pekao S.A.

Usługa otwartej bankowości w nowej wersji aplikacji PeoPay

Usługa otwartej bankowości będzie dostępna w nowej wersji aplikacji PeoPay. Będzie ona sukcesywnie udostępniana do pobrania w sklepie Google Play i App Store.

Otwarta bankowość została wprowadzona unijną dyrektywą PSD2, której celem jest stworzenie jednolitego i bezpiecznego rynku usług płatniczych. Rozporządzenie wprowadza również zmiany w zakresie bezpieczeństwa korzystania z usług bankowych, w szczególności logowania do bankowości elektronicznej, autoryzowania transakcji i korzystania z kart płatniczych. Z usług dostępnych w ramach otwartej bankowości można korzystać całkowicie bezpłatnie, a jej uruchomienie zawsze wymaga zgody klienta. Aby móc oferować usługę, podmioty, które uczestniczą w bankowości otwartej muszą uzyskać zgodę od organu nadzorczego – Komisji Nadzoru Finansowego lub jej odpowiedników w innych państwach Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Źródło: Bank Pekao SA