Oferta edukacyjna i produktowa PKO Banku Polskiego dla najmłodszych
Po pierwsze - dostęp do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego z bezpłatnymi bankomatami na całym świecie, po drugie - edukacja finansowa w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności z możliwością wygrywania atrakcyjnych nagród. PKO Bank Polski rozwija ofertę dla najmłodszych.
Po pierwsze – dostęp do rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego z bezpłatnymi bankomatami na całym świecie, po drugie – edukacja finansowa w ramach programu Szkolnych Kas Oszczędności z możliwością wygrywania atrakcyjnych nagród. PKO Bank Polski rozwija ofertę dla najmłodszych.
14 marca w ofercie Banku pojawiło się PKO Konto Pierwsze, które zastąpiło Superkonto Graffiti. Zalety nowego produktu? Konto jest bezpłatne, a w jego ramach można za darmo: korzystać z bankowości elektronicznej, robić przelewy przez Internet oraz mieć dostęp do wszystkich bankomatów na świecie. Co trzeba zrobić, aby je założyć? Być w wieku 13-18 lat i udać się z rodzicem lub opiekunem do najbliższej placówki Banku, których jest obecnie ponad 1200, w celu podpisania umowy. Do rachunku przypisana jest karta debetowa z możliwością płacenia w Internecie oraz funkcją zbliżeniową, co pozwala na realizację transakcji do 50 zł bez konieczności jej weryfikacji kodem PIN.
Do uczniów szkół podstawowych i gimnazjów PKO Bank Polski od kilkudziesięciu już lat kieruje działania edukacyjne. Jak pokazują badania przeprowadzone na zlecenie Banku przez firmę badawczą Grupa IQS w 2010 roku, 88 proc. dzieci w wieku 7-12 lat dysponuje własnymi pieniędzmi, a według deklaracji rodziców prawie 80 proc. najmłodszych w tym wieku oszczędza. Bank od lat angażuje się w proces edukacji finansowej poprzez program Szkolnych Kas Oszczędności. Najbardziej aktywne i kreatywne szkoły mają szansę na wygranie dużych pieniędzy w konkursie na najlepszą kronikę szkolną dokumentującą zaangażowanie w program. Nagrodą za zajęcie I miejsca jest 30 tys. zł, II miejsca – 20 tys. zł, III miejsca – 10 tys. zł. Zwycięzców poznamy na początku października, a o wygranej zadecydują głosy internautów. O swoich dokonaniach szkoły mogą również informować na portalu www.szkolneblogi.pl, na którym aktywnych jest już 78 blogujących placówek. Obecnie w Kasach zrzeszonych jest 142 tys. uczniów z prawie 2000 szkół podstawowych i gimnazjów w całej Polsce.
Bank prowadzi swoje działania edukacyjne także w eterze. Od grudnia 2010 roku do czerwca 2012 roku w wieczornym paśmie Radio Dzieciom można usłyszeć audycje powstałe we współpracy Banku z I Programem Polskiego Radia. Ich celem jest rozwijanie świadomości finansowej dzieci i wiedzy dotyczącej oszczędzania – nie tylko pieniędzy. Łącznie będzie to 60 audycji, które mają formę edutainmentu czyli uczą, wychowują i bawią małych słuchaczy. W ich trakcie można się dowiedzieć, jak rozważnie robić zakupy czy gospodarować pieniędzmi na wakacjach, a przy okazji wygrać nagrody udzielając odpowiedzi na pytania czy rozwiązując rebusy i zadania pojawiające się w programie. Bohaterami audycji są specjalnie stworzone postacie: Detektyw Oszczędek, Jan Ekspert i jego dzieci – bliźniaki Kasia i Bankus. Zawartość merytoryczna programów radiowych jest spójna z tematyką nowego bankowego pisma – ekonomicznego poradnika dla dzieci „Brawo Bank”, który ukazuje się od grudnia 2010 roku i jest dodatkiem do „Poradnika Bankowego”, skierowanego do dorosłych klientów Banku. W każdym wydaniu pisma ogłaszany jest konkurs z nagrodami. Dotychczasowe konkursy dotyczyły przygotowania prac plastycznych: „Moja karta płatnicza” – na projekt wymarzonej karty płatniczej, „Graj w zielone” – na plakat promujący działania ekologiczne. Łącznie zgłoszono do nich kilka tysięcy prac. Bank zaprasza dzieci do aktywnego uczestniczenia w tworzeniu treści „Brawo Banku”. Redakcja zamieszcza wywiady z dziećmi, ich zdjęcia i prace plastyczne nagrodzone w konkursach. W najnowszym czerwcowym wydaniu ogłoszony zostanie konkurs plastyczny na najciekawszy projekt kartki z pozdrowieniami z wakacji. Adresatami obu projektów są dzieci w wieku 6-13 lat.