Odgłosy: Wyobraźnia to też kapitał

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bank.2009.09.foto.75.a.200xWiadomo było, że to jest tylko kwestia czasu. Dlatego nawet pierwsze doniesienia prasowe opatrzone były słabo skrywanym zaskoczeniem, że właśnie już się zaczęło. Ale niestety wydźwięk tych informacji był wielce niesprzyjający bankom, czyli utrzymany w tonacji, jaka obowiązuje w stosunku do tego sektora od dobrych kilku miesięcy.

Marek Urbaniak

Czy powinno to dziwić? Owszem tak, jeśli teksty piszą dziennikarze specjalizujący się w problematyce finansowej i do tego uprawiający swój zawód na łamach tzw. prestiżowej prasy, chociaż dzisiaj może ta typologia już niewiele znaczy. Jednym słowem prasa wzięła w obronę prostego kredytobiorcę, którego drapieżne banki zapraszają na negocjacje w sprawie określenia, jaka jest rzeczywista wartość zabezpieczenia kredytów hipotecznych w związku ze zmianami na rynku nieruchomości.

Niezależnie jednak od tego, jak rzeczywiście przebiegają te rozmowy i w jakim stopniu są one forum do dyktowania nowych warunków umów kredytowych, bardziej interesujące jest, czy banki odpowiednio przygotowały swoich pracowników do prowadzenia tych niełatwych rozmów. To przecież z założenia powinny być negocjacje. A jeśli tak, to jak to jest z tą wiedzą o negocjacjach. Niektórzy powiedzieliby nawet, że tu chodzi nie tylko o wiedzę, ale także o ocieranie się o sztukę.

Prawdopodobnie gros banków ma na swoje usprawiedliwienie sprawozdania odpowiednich departamentów o godzinach szkoleń, wśród których jedna z pozycji dotyczy z reguły negocjacji. Ale co innego sztampowe zapoznanie pracownika z pewnymi regułami, a co innego profesjonalne przygotowanie do empatycznego i świadomego stosowanych narzędzi negocjacyjnych. Dlatego tak ciekawe jest, ile banków, właśnie w kontekście nieuniknionych rozmów z zagubionymi i przestraszonymi kredytobiorcami, odpowiednio przeszkoliło swoich pracowników lub chociażby dostatecznie uwrażliwiło na delikatność tej ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI