Oddziały nadal strategiczne dla banków

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

bph.01.250x82Aż 47% Polaków posiadających konto w banku wciąż uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko w oddziale, dla 28% liczy się osobisty kontakt z doradcą, a dla 84% ważne w placówkach jest przyjazne i wygodne wnętrze - wynika z badań opinii społecznej przeprowadzonych przez GfK Polonia na zlecenie Banku BPH*.

W odpowiedzi na potrzeby Polaków oraz przyjmując strategiczne założenia dotyczące wpływu nowej aranżacji oddziałów na wzrost sprzedaży, Bank BPH otwiera innowacyjne placówki. Otwarcie w Warszawie zostało połączone z akcją mającą na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet, pod nazwą Dni Kobiety w Świecie Finansów.

Dlaczego Polacy wolą dokonywać transakcji w oddziałach?

Mimo bardzo dynamicznego rozwoju bankowości elektronicznej i skłonności do załatwiania jak największej liczby spraw za pośrednictwem Internetu, placówki bankowe nadal stanowią ważny punkt kontaktu klienta z bankiem. Z naszych doświadczeń wspartych badaniem wynika, że odziały są ważne dla klientów i strategiczne dla sprzedaży oraz wizerunku banku – mówi Grzegorz Jurczyk, Wiceprezes Zarządu Banku BPH, odpowiedzialny za Pion Sprzedaży. – Zakładamy, że innowacyjna aranżacja naszych placówek pozwoli nam przyciągać więcej klientów i zwiększyć sprzedaż, szczególnie takich produktów, jak kredyty gotówkowe, konta osobiste czy karty kredytowe.

Aż 47% osób posiadających konto bankowe uważa, że są sprawy, które można załatwić tylko w oddziale – takiego zdania jest więcej mężczyzn niż kobiet. Również nieco więcej Polaków niż Polek (32% do
24%) załatwia sprawy w placówce, ponieważ wolą bezpośredni kontakt z doradcą. 19% badanych deklaruje brak zaufania do bankowości internetowej.

Placówki banku najczęściej odwiedzane są w celu dokonania operacji w kasie – wpłata/wypłata gotówki (62%). Klienci przychodzą do oddziału także po informacje na temat produktów bankowych (9%) oraz aby zrobić przelew (10%).

Czego oczekują Polacy od placówek bankowych?

Prawie połowa respondentów deklaruje, że podczas wizyty w oddziale najbardziej przeszkadzają im kolejki i długi czas oczekiwania. Dla 93% respondentów zdecydowanie ważna lub ważna jest gwarancja prywatności podczas załatwiania spraw. Elektroniczny system porządkowania kolejki ważny jest dla 85% osób. Przyjazne i wygodne wnętrze jest istotne dla 84% badanych, przy czym jako bardzo ważne określają je częściej kobiety.

W odpowiedzi na oczekiwanie klientów

Oddział Banku BPH w nowej aranżacji, zgodnej z oczekiwaniami klientów, został otwarty przy al. Jana Pawła II 35 w Warszawie. Modyfikacje zapewniają komfort, ułatwiają orientację w przestrzeni placówki i pomagają oszczędzać czas. Loże konsultacyjne gwarantują prywatność, a strefa samoobsługowa pozwala na przeprowadzenie samodzielnie szybkich transakcji. Dzięki elektronicznemu systemowi porządkowania kolejki klienci nie muszą stać w „fizycznej” kolejce, a czas oczekiwania mogą spędzić np. czytając – dobrze zaopatrzona biblioteczka zawiera nie tylko publikacje z zakresu finansów, ale także czasopisma. Klienci, którzy odwiedzą placówkę banku z dzieckiem, znajdą dla niego zajęcie dzięki zestawowi zabawek edukacyjnych dla dzieci.

Inauguracja akcji Dni Kobiety w Świecie Finansów

Otwarcie innowacyjnego oddziału to jednocześnie inauguracja Dni Kobiety w Świecie Finansów – akcji mającej na celu wspieranie przedsiębiorczości wśród kobiet. W dniach 26-28 października do dyspozycji kobiet w nowej placówce Banku BPH przy al. Jana Pawła II 35 będą ekspertki kampanii „Kobieta w świecie finansów”, które udzielą konsultacji z dziedziny finansów i przedsiębiorczości. Dr Ewa Lisowska z SGH będzie rozmawiała z kobietami o tym jak osiągnąć sukces w biznesie i jak przezwyciężyć tzw. szklany sufit. Malwina Faliszewska z Banku BPH dostarczy wskazówek dotyczących tego jak rozmawiać z dziećmi o finansach, a Małgorzata Romaniuk, Dyrektor Zarządzający Obszarem Operacji Ryzyka Hipotecznego, pomoże kobietom rozwinąć umiejętności negocjacyjne, również w kontekście ewentualnych rozmów z wierzycielem. Wierzę w potencjał Polek i dlatego razem z Bankiem BPH już od blisko czterech lat staramy się dostarczać im wiedzy i praktycznych narzędzi, dzięki którym mogą coraz pewniej czuć się w świecie finansów – mówi dr Ewa Lisowska, ekspertka kampanii. – Dni Kobiety w Świecie Finansów to nasza kolejna inicjatywa i cegiełka do rozwoju przedsiębiorczości kobiet.

Szczegółowe informacje na temat Dni Kobiety w Świecie Finansów dostępne są na stronie projektu edukacyjnego „Kobieta w świecie finansów” – www.finansekobiet.org.pl.

Prosimy o podawanie źródła (GfK Polonia dla Banku BPH) przy wykorzystywaniu podanych w informacji wyników badania.

* Badanie realizowane przez GfK Polonia metodą wywiadu bezpośredniego face-to-face wspomaganego komputerowo (CAPI) na zlecenie Banku BPH na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 osób w wieku 15 lat i więcej w październiku 2011 r.