Od 4 maja ZUS otwiera sale obsługi klientów

Od 4 maja ZUS otwiera sale obsługi klientów
Fot. stock.adobe.com/whitelook
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
‒ Od 4 maja przywracamy obsługę klientów w placówkach ZUS. U naszych pracowników będzie można m.in. uzyskać informacje jak złożyć wnioski, dokumenty, a także w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ‒ poinformowała prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

#GertrudaUścińska: Otwarcie sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa. W poniedziałki placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00 #Koronawirus #Bezpieczeństwo #ObsługaKlientów @zus_pl

‒ ZUS jako jeden z pierwszych urzędów podjął decyzję, aby ponownie otworzyć sale obsługi klientów.

Wiemy jak bardzo jest to ważne dla osób, które szukają wszelkich informacji np. na temat rent i emerytur lub o tym w jaki sposób założyć profil na Platformie Usług Elektronicznych (PUE).

Otwarcie naszych sal odbędzie się zachowaniem wszelkich zasad bezpieczeństwa.

W poniedziałki nasze placówki będą dostępne od godz. 8.00 do godz. 18.00 ‒ mówi prof. Gertruda Uścińska, prezes ZUS.

Prof. Uścińska zaznacza też, że w placówkach ZUS nadal pozostaną skrzynki, do których można samodzielnie składać dokumenty, wnioski lub pisma.

Bądź na bieżąco – zapisz się na nasz newsletter >>>

Profil na PUE pomoże założyć pracownik

Szefowa ZUS zachęca do zakładania profili na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS i korzystania z usług elektronicznych.

‒ Konto na portalu PUE ZUS można założyć bez wychodzenia z domu, czyli przez Internet ‒ za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej. Można je założyć również korzystając z pomocy pracownika ZUS, na salach obsługi klientów – wskazuje prezes ZUS.

Zobacz więcej najnowszych wiadomości o wpływie koronawirusa na gospodarkę >>>

Na PUE ZUS można samodzielnie pobrać potwierdzenia z danymi zgromadzonymi w ZUS oraz przekazać elektronicznie wnioski o wydanie stosownych zaświadczeń. Za pomocą PUE można także złożyć wnioski o pomoc z tzw. tarczy antykryzysowej.

Ważne bezpieczeństwo

Ze względu na bezpieczeństwo prosimy, aby odwiedzać placówki ZUS tylko wtedy, kiedy jest to niezbędne. Takie osoby powinny posiadać środki ochrony osłaniające nos i usta (do czasu obowiązywania wytycznych rządowych).

Obsługa w placówkach ZUS będzie realizowana przy zachowaniu zasady odpowiedniego odstępu między klientami oczekującymi na obsługę (minimum 1,5 metra między osobami).

Klienci będą wpuszczani pojedynczo, w zależności od dostępności stanowiska, na którym możliwe jest załatwienie danej sprawy.

Przy stanowisku będzie mogła przebywać tylko jedna osoba.

Osoby towarzyszące (za wyjątkiem osób towarzyszących osobom z niepełnosprawnością, tłumaczy języka migowego, pełnomocników lub rodzica z dzieckiem) nie będą mogły podejść do stanowiska razem z osobą obsługiwaną.

Źródło: Zakład Ubezpieczeń Społecznych / ZUS