Nowy system do rozliczeń publiczno-prawnych wdrożony w PKO BP
RPP 2.0, bo tak nazywa się nowy system, to oprogramowanie stworzone przez krakowską firmę VSoft jako dedykowana dla PKO Banku Polskiego odsłona produktu VSoft Tax Reporting. Projekt był wieloetapowy, trwał blisko 2 lata i obejmował swoim zakresem wszystkie procesy biznesowe dotyczące obowiązków podatkowych PKO Banku Polskiego jako instytucji pełniącej funkcję płatnika.
Czytaj także: Rozwiązanie dla EPU wdrożone w jednym z największych banków w Polsce >>>
„Cieszymy się z realizacji tego projektu. Dysponujemy teraz wydajnym i nowoczesnym narzędziem wspierającym nie tylko naszą pracę, ale także poprawiającym komfort i bezpieczeństwo podatkowe naszych Klientów. System RPP 2.0 obsługuje setki tysięcy deklaracji i raportów rocznie w takich obszarach jak: PIT, CIT, ZUS, PFRON, podatki lokalne, renty i emerytury zagraniczne. Aby wyjść naprzeciw postrzeganiu naszego Banku jako nowoczesnej instytucji finansowej, za cel postawiliśmy sobie ograniczenie ilości danych wysyłanych papierowo do Klientów i urzędów skarbowych. Udało się to osiągnąć dzięki integracjom z takimi systemami jak e-Deklaracje czy Uniwersalna Bramka Dokumentów Ministerstwa Finansów. Dodatkowo w serwisie bankowości internetowej, Klient Biura Maklerskiego logujący się do swojego konta ma możliwość pobrania dokumentów podatkowych w postaci podpisanego certyfikatem kwalifikowanym dokumentu PDF” – mówi Sławomir Wieteska, Dyrektor Biura Operacji Podatkowych w Centrum Obsługi i Operacji PKO Banku Polskiego.