Nowy sposób na szybkie odzyskiwanie należności
Euler Hermes wprowadził do swojej oferty dwa ubezpieczenia należności All Cover i Business Cover, będące kompleksową odpowiedzią na potrzeby ubezpieczeniowe firm w Polsce- informuje ubezpieczyciel.
Koniunktura na rynku nie sprzyja naprawie błędów, odrabianiu strat, dlatego tak ważne jest aby mieć pewność, że każdy dług zostanie spłacony
– Przedsiębiorcy na całym świecie prowadzą obecnie działalność w nietypowych realiach, będących konsekwencją zmian społeczno-ekonomicznych spowodowanych pandemią Covid-19. Zakłócenia w łańcuchach dostaw, ograniczenia w dostępie do rynku, niepewny popyt – i w efekcie największe od dekad ryzyko niewypłacalności kontrahentów przekładają się na wzrost znaczenia zabezpieczenia należności, czyli własnego kapitału każdej firmy – mówi Maciej Harczuk, członek zarządu Euler Hermes i dodaje:
-Kluczowa jest jego ochrona przed nieoczekiwanymi stratami jakie mogą pojawić się w związku z brakiem płatności ze strony kontrahenta nawet za jedną – tak, jedną transakcję.
-Koniunktura na rynku nie sprzyja naprawie błędów, odrabianiu strat, dlatego tak ważne jest aby mieć pewność, że każdy dług zostanie spłacony. Ubezpieczenie należności ją daje, pozwalając skutecznie zarządzać ryzykiem handlowym i politycznym – podsumowuje Maciej Harczuk
Przede wszystkim odszkodowanie
– Opracowaliśmy dwa unikatowe rozwiązania ubezpieczeniowe wspomagające przedsiębiorców w jak najefektywniejszym dysponowaniu środkami własnymi poprzez przyspieszenie całego procesu rozliczeniowo-odszkodowawczego, zarówno zgłaszania przez klienta szkody, jak i po stronie ubezpieczyciela – jej weryfikacji. Dzięki temu przedsiębiorcy zyskują możliwość zwiększenia sprzedaży nie tylko dzięki pewności, ale i szybkości dysponowania swoimi należnościami – mówi Robert Dunaj, dyrektor marketingu w Euler Hermes.
Dzięki jednemu wnioskowi dla zgłoszenia windykacyjnego i szkody, wstępne rozliczanie następuje już w okresie 5 dni po zgłoszeniu
Kluczową innowacją nowych ubezpieczeń Euler Hermes jest model „Claim First” co można tłumaczyć jako „przede wszystkim odszkodowanie”, zakładający jak najszybsze uregulowanie roszczeń przedsiębiorcy.
Ubezpieczony poprzez platformę serwisową składa jeden wniosek windykacyjno-szkodowy z tytułu nieuregulowanej należności rozpoczynający windykację i odzyskanie należności lub w przypadku już stwierdzonej niewypłacalności kontrahenta – wypłatę odszkodowania.
Dzięki jednemu wnioskowi dla zgłoszenia windykacyjnego i szkody, wstępne rozliczanie następuje już w okresie 5 dni po zgłoszeniu.
Stały zdalny dostęp do informacji o statusie należnosci
Wdrożony mechanizm uprościł i skrócił czas odzyskiwania należności – stosowane dotychczas na rynku rozwiązania w pierwszej kolejności zakładały windykację, a zgłoszenie szkody było możliwe dopiero po stwierdzeniu wypadku ubezpieczeniowego.
Przedsiębiorca ma dostęp online do najważniejszych funkcji ubezpieczania co pozwala zarządzać bezpieczeństwem należności o każdej porze dnia i nocy
W przypadku modelu Claim First obydwa procesy są realizowane jednocześnie, dzięki czemu także zaangażowanie posiadacza polisy zostało zmniejszone do minimum, gdyż czynności operacyjne są po stronie ubezpieczyciela.
Przedsiębiorca ma dostęp online do najważniejszych funkcji ubezpieczania co pozwala zarządzać bezpieczeństwem należności o każdej porze dnia i nocy.
Serwis klienta Euler Hermes poza funkcjami czysto związanymi z ubezpieczaniem odbiorców pozwala również analizować należności z perspektyw całej branży.
– Szeroka funkcjonalność, automatyzacja przydatnych schematów i szablonów opracowywania danych o odbiorcach pozwala szybko i w czytelny sposób znaleźć najsłabsze ogniwa w sprzedaży każdego przedsiębiorstwa – najdłużej zalegających odbiorców, koszty jakie oni generują, oszacować plan naprawy rozliczeń z nimi w porównaniu do średnich wskaźników branży. – potwierdza Maciej Harczuk.