Nowy poradnik dla branży finansowej na temat oferowania usług dla dzieci

Nowy poradnik dla branży finansowej na temat oferowania usług dla dzieci
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Organizacja Child & Youth Finance International (CYFI) i firma Mastercard przedstawiły nowy poradnik dotyczący produktów bankowych i płatniczych dla niepełnoletnich klientów.

Opracowanie, zatytułowane „Bezpieczniejsze produkty płatnicze dla dzieci„, cechuje się wyjątkowym podejściem i określa zalecane praktyki dotyczące sposobów wdrażania produktów płatniczych dostosowanych do potrzeb osób niepełnoletnich przez dostawców usług finansowych. Poradnik zaleca promowanie rozsądnego wydawania pieniędzy i podejmowania przemyślanych decyzji finansowych poprzez korzystanie z funkcji pozwalających na kontrolę autonomii finansowej dziecka przez rodziców.

Nowy poradnik wpisuje się w intensywne działania, jakie różne instytucje i środowiska prowadzą na rzecz włączenia społecznego i wyrównywania szans. Zawarte w nim wytyczne gwarantują, że potrzeby i bezpieczeństwo nowego pokolenia staną się częścią tego procesu. Walka z wykluczeniem finansowym, cyfrowym i płciowym to ważny element świata, w którym każdy ma szansę na pełne rozwinięcie swojego potencjału. Osoby niepełnoletnie będą podstawą społeczeństwa w przyszłości i powinny zostać wprowadzone w świat usług finansowych w sposób odpowiedzialny.

Poradnik, opracowany dla banków i innych instytucji finansowych, ma pomagać ich menedżerom w zrozumieniu obowiązków, potrzeb i ryzyk związanych z branżą finansową. Oprócz pomocy w tworzeniu bezpiecznych i odpowiednich produktów finansowych dla osób niepełnoletnich, celem poradnika jest także inspirowanie dialogu pomiędzy rodzicem a dzieckiem. W ten sposób instytucje finansowe i rodzice mogą ułatwić dzieciom korzystanie z usług finansowych, uzyskiwanie autonomii i podejmowanie odpowiedzialnych decyzji.

Walt Macnee, wiceprezes firmy Mastercard, powiedział: „Dzisiejsi nastolatkowie to przyszli dorośli. Musimy być pewni, że gdy dorosną, będą przygotowani do uczestnictwa w coraz bardziej cyfrowej gospodarce. Udostępniając im narzędzia i produkty odpowiednie do ich wieku, pomagamy im w tych przygotowaniach”.

Opracowanie CYFI i Mastercard opiera się na założeniu, że różne wymagania w zakresie funkcjonalności i nadzorowania produktów finansowych dla młodzieży mają się różnić w zależności od wieku i stopnia dojrzałości młodych ludzi. Ponadto zaleca dążenie do samodzielnego zarządzania przez nich swoimi produktami bankowymi i wydatkami.

Przewodnik został opracowany dzięki współpracy firmy Mastercard, organizacji Child & Youth Finance International (CYFI), ParentPay, nimbl i Mirador Digital, z pomocą licznych instytucji finansowych.

Mastercard