Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Komunikacja z Klientem | Nowa normalność będzie bazować na doświadczeniach czasu pandemii

Nowoczesny Bank Spółdzielczy | Komunikacja z Klientem | Nowa normalność będzie bazować na doświadczeniach czasu pandemii
Fot. BS Płońsk
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Kontynuujemy rozmowę dedykowaną cyfrowej transformacji. Tym razem podjęliśmy próbę nakreślenia mapy drogowej priorytetów bankowości lokalnej w warunkach nowej normalności. Prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Płońsku, Dariusz Konofalski już dziś bowiem buduje nowy ład informacyjny z wykorzystaniem interaktywnych kanałów komunikacji z klientem.

Skupiacie się na przygotowaniu modelu funkcjonowaniu banku po pandemii. Co zatem stanowić będzie twarde jądro takiej konstrukcji?

– Światowa pandemia koronawirusa i związane z nią zamrożenie części gospodarki w znacznym stopniu przyczyniły się do przeniesienia obrotu gospodarczego do internetu. Obecnie branża e-commerce przeżywa wielki rozkwit. Klienci znacznie częściej niż dotychczas kupują przez internet, i może to być długofalowo nowym trendem, który z nami pozostanie już na stałe. Pandemia przyśpieszyła również rozwój kanałów cyfrowych, pracę nad rozwiązaniami, które ułatwiają zdalne bankowanie klientów. Kluczowe stało się szybkie dostosowywanie działalności instytucji finansowych do nowej rzeczywistości – tak poprzez przeniesienie procesów do samoobsługi w internecie, jak i uruchomienie bankowości mobilnej.

Dziś wzrosło znaczenie komunikacji zdalnej z klientem, a także pracy zdalnej. Bank Spółdzielczy w Płońsku jest w trakcie wdrażania nowych technologii i tym samym przyśpieszy procesy oraz zoptymalizuje koszty. Bardzo skutecznym rozwiązaniem jest praca zdalna niektórych zespołów w naszym banku. Obserwujemy poprawę ich wydajności i wzrost zadowolenia pracowników, szczególnie tych, którzy wcześniej dojeżdżali do pracy z odległych miejscowości, ponosząc koszty i tracąc czas na dojazdy. Myślę, że po pandemii utrzymamy możliwość pracy zdalnej niektórych pracowników.

Kolejnym wyzwaniem będzie przystosowanie się banków do funkcjonowania w środowisku bardzo niskich stóp procentowych, podjęcie działań restrukturyzacyjnych poprzez obniżanie kosztów i wzrost przychodów prowizyjnych i z opłat. Nawet przy niskich stopach procentowych popyt na kredyt i tak prawdopodobnie zostanie ograniczony z uwagi na dużą niepewność na rynku. Będziemy doskonalili naszą politykę cenową i zwiększali znaczenie opłat i prowizji.

Po okresie pandemii spodziewany jest możliwy wzrost ryzyka kredytowego. Stopniowo wycofywane będą instrumenty antykryzysowe, które ochraniały kredytobiorców przed skutkami kryzysu i w pewien sposób odłożyły w czasie potencjalne problemy ze spłatą niektórych zobowiązań przez podmioty gospodarcze i klientów indywidualnych. Problemem mogą być spłaty kredytów zaciągniętych przed pandemią. Po ustaniu wprowadzonych ustawowo,,wakacji kredytowych” i ograniczaniu pomocy ze ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI

Źródło: Miesięcznik Finansowy BANK