Nowe technologie: MPiT podpisało umowę z ABB o współpracy
„Porozumienie wzmocni współpracę w wielu wspólnych dziedzinach. Polskie firmy, uczelnie i instytucje naukowe będą mogły skorzystać z najnowszych badań i technologii,co bezpośrednio przełoży się na wyższych poziom rozwoju naszej gospodarki” – powiedział wiceminister Marcin Ociepa, cytowany w komunikacie.
Platforma Przemysłu Przyszłości rozpocznie działalność w I kw. 2019 r., będzie płaszczyzną współpracy, na gruncie której firmy technologiczne, takie jak ABB, będą mogły wykorzystać swoje doświadczenie i kompetencje do promowania wśród polskich przedsiębiorców rozwiązań technologicznych zapewniających interoperacyjność, tworzenie zaufanych systemów wymiany danych, podano także.
Czytaj także: Ustawa o Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości weszła w życie >>>
Technologie cyfrowe siłą napędową innowacyjnego przemysłu
„Aby sprostać wyzwaniom stojącym przed przedsiębiorcami, bardzo ważne jest wzmocnienie więzi między środowiskiem biznesowym, ośrodkami akademickimi i przedstawicielami instytucji rządowych. Dlatego też, jako technologiczny lider z ponad 130-letnim doświadczeniem, chętnie zaangażowaliśmy się we współpracę z fundacją Platforma Przemysłu Przyszłości. Promowane w ramach inicjatywy technologie cyfrowe są siłą napędową innowacyjnego przemysłu, oferują nowe możliwości biznesowe oraz pozwalają zwiększać produktywność, efektywność energetyczną i bezpieczeństwo operacji” – powiedział prezes zarządu, dyrektor zarządzający ABB w Polsce Paweł Łojszczyk, cytowany w komunikacie.
ABB jest technologicznym liderem w sieciach energetycznych, produktach elektryfikacji, automatyce przemysłowej, robotyce i systemach napędowych, obsługującym klientów z sektora użyteczności publicznej, przemysłu oraz transportu i infrastruktury na całym świecie. W Krakowie działa Korporacyjne Centrum Badawcze ABB, jedna z siedmiu tego typu jednostek koncernu na świecie, a także jedno z dwóch globalnych Centrów Rozwoju Oprogramowania, zajmujące się wytwarzaniem komercyjnego oprogramowania dla klientów. Rocznie firma inwestuje w Polsce około 100 mln zł.