Nowe kierunki, ten sam cel
Miarą skuteczności Programu „Polska Bezgotówkowa” może być to, iż na przestrzeni zaledwie siedmiu lat jego realizacji sieć akceptacji zwiększyła się ponad dwukrotnie, obejmując dziś ok. 1,3 mln terminali rozsianych po całym kraju – w firmach różnej wielkości, od osiedlowych zakładów fryzjerskich czy kwiaciarni po duże sieci handlowe. Ta zmiana daje Polsce awans na szóstą pozycję w Europie pod względem liczby terminali na tysiąc mieszkańców i sprawia, że dziś mamy powszechny i wygodny dostęp do płatności w sklepach, samorządach czy punktach usługowych – informuje Fundacja Polska Bezgotówkowa. I wskazuje, że realizacja tak bezprecedensowego przedsięwzięcia generuje rozliczne korzyści dla szerokiego kręgu interesariuszy: od instytucji administracji publicznej, przez dostawców towarów i usług, aż po klientów indywidualnych.
Widząc tak doskonałe rezultaty, Fundacja Polska Bezgotówkowa systematycznie aktualizuje realizowany Program, obejmując jego zasięgiem kolejne grupy potencjalnych akceptantów oraz wychodząc naprzeciw nowym wyzwaniom i oczekiwaniom rynku. Tych zaś sukcesywnie przybywa. Obok likwidacji tzw. białych plam na bezgotówkowej mapie Polski, niezbędne jest zapewnienie wygodnej i intuicyjnej formy zapłaty za rozszerzającą się gamę usług elektronicznych, poczynając od coraz częściej spotykanych bezzałogowych sklepów samoobsługowych, a kończąc na płatnościach za usługi subskrypcyjne czy wypłatę kaucji za opakowania w automatach do ich zbiórki. Skala dokonujących się zmian i ich oddziaływanie na rynek płatności elektronicznych były tak znaczące, że jesienią ub.r. Fundacja Polska Bezgotówkowa przedstawiła nową strategię, powiązaną z kontynuacją Programu na lata 2025-2028.
Co się zmieniło od tego roku?
Fundacja Polska Bezgotówkowa wyznaczyła cztery zasadnicze kierunki realizacji nowej strategii. Na pierwsze miejsce wysuwa się – zdefiniowana na nowo – digitalizacja płatności w segmencie mikro/MŚP. Działania w tym zakresie obejmą w pierwszej kolejności kontynuację dotychczasowego zaangażowania w rozwój sieci akceptacji. „Jednym z kluczowych celów jest przedefiniowanie i zaadresowanie białych plam w zakresie sieci akceptacji płatności bezgotówkowych na polskim rynku. Ich zasięg geograficzny, branżowy, technologiczny i formalny został zweryfikowany na poziomie tworzenia nowej strategii” — podkreślają przedstawiciele Fundacji w komunikacie wydanym w związku z jej przyjęciem.
Gdzie sieć rośnie, a gdzie hamuje
<...>Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:
- zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
- wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
- wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
- zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.
Uwaga:
- zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
- wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).
Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:
- bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI