Nowatorskie produkty bankowe: Usługi assistance w służbie nowoczesnej bankowości

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

Dynamicznie zmieniająca się technologia, zmiany społeczno-demograficzne czy wreszcie nowe tendencje pojawiające się na rynkach finansowych sprawiają, że banki, chcąc utrzymać dotychczasowych i pozyskać nowych klientów, muszą szukać niestandardowych i innowacyjnych rozwiązań, które zapewnią im pozycję lidera. Usługi assistance będące uzupełnieniem produktów bankowych doskonale sprawdzają się w roli wyróżnika.

Małgorzata Gwarek,
Piotr Ruszowski

Z badań przeprowadzonych przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance wynika, że Polacy coraz częściej sięgają po usługi pomocowe. Co ciekawe, w sektorze bankowym występują dwie pozornie sprzeczne tendencje – z jednej strony klienci chcą korzystać z usług assistance i uważają, że usługi te dołączane do głównego produktu czynią go bardziej atrakcyjnym, z drugiej zaś strony posiadacze produktów bankowych wskazywali, że nie wiedzą, czy w ramach bankowego produktu mają usługi pomocowe. Widać zatem, że dla klientów banków mogą być one atrakcyjnym wyróżnikiem, na którym można zbudować komunikację skierowaną do konsumentów. Przyjrzyjmy się zatem kilku wybranym z oferty Mondial Assistance nowoczesnym produktom, które taki przekaz na pewno wzmocnią.

Płać kartą, a w prezencie otrzymasz…

Szybko topniejąca liczba kart kredytowych z jednej strony, nieznacznie wzrastająca liczba transakcji dokonywanych kartami płatniczymi z drugiej, to z pewnością spore wyzwanie dla sektora bankowego.

Według danych Narodowego Banku Polskiego, a także Związku Banków Polskich, liczba tych pierwszych w 2011 r. w stosunku do 2009 r. zmalała o prawie 4 mln, podczas gdy liczba transakcji wzrosła jedynie o 200 tys. Oczywiście malejąca liczba kart kredytowych wynika nie tylko z rezygnacji klientów z tych produktów, ale jest również wynikiem czyszczenia przez banki portfeli kart kredytowych. Bezdyskusyjnym faktem jest jednak to, że w Polsce wciąż króluje gotówka. Jak zatem przekonać klientów do przejścia na plastik – bez względu na to czy będzie on kartą kredytową, czy też zwykłą kartą płatniczą? Ciekawym rozwiązaniem mogą być produkty assistance dołączane do transakcji dokonywanych tą właśnie kartą. Dla przykładu – płacąc kartą za sprzęt RTV lub AGD klient otrzymuje dodatkową przedłużoną gwarancję na zakupiony sprzęt, która rozpocznie się po wygaśnięciu gwarancji producenta. Rozwiązanie to zostało niezwykle wysoko ocenione przez respondentów we wspomnianym już badaniu przeprowadzonym przez AC Nielsen. Aż 65 proc. ankietowanych chciałoby bowiem do nowo zakupionego sprzętu RTV/AGD otrzymać przedłużoną gwarancję. Na tym jednak nie koniec, są bowiem inne rozwiązania, które można zastosować do zakupów, za które klienci płacą kartą. Takim przykładem są zakupy biletów na imprezy kulturalno-rozrywkowe. W przypadku dokonania płatności kartą klient może zostać objęty ochroną, aby w nagłej sytuacji mógł otrzymać zwrot środków za niewykorzystane bilety. Wszystkie te należności pokrywa ubezpieczyciel. Możemy zatem mówić ...

Artykuł jest płatny. Aby uzyskać dostęp można:

  • zalogować się na swoje konto, jeśli wcześniej dokonano zakupu (w tym prenumeraty),
  • wykupić dostęp do pojedynczego artykułu: SMS, cena 5 zł netto (6,15 zł brutto) - kup artykuł
  • wykupić dostęp do całego wydania pisma, w którym jest ten artykuł: SMS, cena 19 zł netto (23,37 zł brutto) - kup całe wydanie,
  • zaprenumerować pismo, aby uzyskać dostęp do wydań bieżących i wszystkich archiwalnych: wejdź na BANK.pl/sklep.

Uwaga:

  • zalogowanym użytkownikom, podczas wpisywania kodu, zakup zostanie przypisany i zapamiętany do wykorzystania w przyszłości,
  • wpisanie kodu bez zalogowania spowoduje przyznanie uprawnień dostępu do artykułu/wydania na 24 godziny (lub krócej w przypadku wyczyszczenia plików Cookies).

Komunikat dla uczestników Programu Wiedza online:

  • bezpłatny dostęp do artykułu wymaga zalogowania się na konto typu BANKOWIEC, STUDENT lub NAUCZYCIEL AKADEMICKI