Nest Bank z potrójną nagrodą w konkursie Global Retail Banking Innovation Awards

Nest Bank z potrójną nagrodą w konkursie Global Retail Banking Innovation Awards
Janusz Mieloszyk. Źródło: Nest Bank
Podczas gali Global Retail Banking Innovation Awards 2025 magazynu The Digital Banker Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku, otrzymał tytuł Digital Banker of the Year (Central Europe) – jedno z najważniejszych wyróżnień dla liderów kształtujących przyszłość bankowości. Kapituła konkursu doceniła konsekwentne przywództwo Janusza Mieloszyka w budowaniu przewagi Nest Banku opartej na technologii AI oraz wdrożenia, które realnie upraszczają bankowość klientom. W tym samym konkursie Nest Bank zdobył dwie nagrody za projekt N!Asystenta – pierwszego w Polsce agenta AI w pełni zintegrowanego z bankowością mobilną, poinformował bank.

grafika Nest Bank z potrójną nagrodą w konkursie Global Retail Banking Innovation Awards 2025

Global Retail Banking Innovation Awards to jeden z najważniejszych międzynarodowych konkursów branżowych organizowanych przez The Digital Banker.

Co roku wyróżnia najbardziej przełomowe projekty i liderów transformacji cyfrowej w światowej bankowości.

W tegorocznej edycji konkursu Nest Bank zwyciężył aż w trzech kategoriach:

  • The Digital Banker of the Year Central Europe – dla Janusza Mieloszyka, pierwszego wiceprezesa zarządu Nest Banku,
  • Excellence in Digital Innovation – Poland,
  • Best Technology Implementation by a Retail Bank – Europe.

– Te nagrody to efekt wspólnej pracy całego zespołu Nest Banku i dowód, że polska innowacja może śmiało konkurować na światowym poziomie – nie tylko pomysłem, ale też jakością i tempem wdrożeń. Nasze podejście do AI, którego efektem jest N!Asystent, pokazuje, że technologia może upraszczać codzienne bankowanie i realnie wspierać ludzi.

To krok w stronę demokratyzacji usług finansowych – tak, by każdy mógł zarządzać swoimi finansami swobodnie i po swojemu. Prawdziwe przywództwo w cyfrowej transformacji wymaga odwagi i konsekwencji w wyprzedzaniu trendów oraz wprowadzania rozwiązań, zanim staną się standardem – mówi Janusz Mieloszyk, pierwszy wiceprezes zarządu Nest Banku.

Nest Bank – lider cyfrowej transformacji

Bank rozwija strategię opartą na wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Takim projektem jest właśnie podwójnie nagrodzony N!Asystent – agent AI w aplikacji mobilnej Nest Banku.

To pierwsze w Polsce wdrożenie oparte na GPT-4, w pełni zintegrowane z bankowością mobilną.

N!Asystent rozumie język naturalny i prowadzi rozmowę z użytkownikiem tak, jak człowiek – bez skomplikowanych ścieżek, formularzy czy żargonu.

Pomaga klientom zrozumieć funkcje aplikacji, tłumaczy zasady produktów, podpowiada kolejne kroki i skraca proces realizacji zadań.

Z perspektywy organizacji automatyzuje obsługę, porządkuje wiedzę i zapewnia spójność komunikacji w całym ekosystemie bankowym.

Źródło: Nest Bank