Nest Bank jako pierwszy bank w Polsce wdrożył i uruchomił Marketing Cloud od Salesforce
Marketing Cloud to rozwiązanie wykorzystywane w marketingu przez liderów branżowych na całym świecie. Narzędzie jest oparte na sztucznej inteligencji i pozwala komunikować się z klientami w sposób spersonalizowany i angażujący. Jest to rozwiązanie chmurowe, w pełni zintegrowane z systemem operacyjnym CRM wykorzystywanym w danej organizacji.
– Jakże często otrzymujemy różnorakie oferty, których nie potrzebujemy – całkowicie niedostosowane do naszych potrzeb i możliwości budżetowych – mówi Marek Szcześniak, wiceprezes zarządu Nest Banku. – A przecież może być zupełnie inaczej. Planując podróż zazwyczaj mamy określony jej kierunek, przybliżony termin oraz budżet. Wyobraźmy sobie sytuację, w której niemal natychmiast po zdefiniowaniu takich ogólnych założeń, dostajemy spersonalizowaną ofertę, w pełni adresującą nasze wymagania. Ile czasu dzięki temu moglibyśmy oszczędzić…
Czytaj także: Nest Bank miał 4 mln zł zysku netto, pozyskał blisko 20 tys. klientów w 2021 r. >>>
Rozumienie potrzeb finansowych naszych klientów to fundament naszego modelu biznesowego, a Salesforce dostarczył nam rozwiązanie, które umożliwia nam wdrożenie zintegrowanego modelu komunikacji z klientem.
– W Nest dążymy do tego, aby każdy komunikat wysyłany do klienta był optymalny – dopasowany do jego potrzeb, stylu życia i sytuacji finansowej oraz aby klient otrzymał go w najbardziej odpowiednim momencie. Marketing Cloud od Salesforce daje nam nieograniczone możliwości w tym zakresie. Dzięki temu rozwiązaniu tworzymy tzw. customer journeys, które niezależnie od kanału komunikacji pozwolą nam precyzyjnie i spójnie kształtować ofertę dla poszczególnych klientów — dodaje Marek Szcześniak.
Zrozumienie potrzeb klientów
– Zależy nam na jeszcze lepszym poznaniu naszych klientów, zrozumieniu ich realnych potrzeb i przełożeniu tej wiedzy na optymalne rozwiązania. Dane i ich analiza oraz głos klienta mają ogromny wpływ na decyzje, które podejmujemy – zarówno w kwestii kształtu rozwiązań produktowo – procesowych, priorytetów wdrożeń czy formy komunikacji. Salesforce Marketing Cloud to element szerszego ekosystemu, w którego skład wchodzą najwyższej klasy technologia, talenty o potencjale w zakresie Data Science i CRM, zwinne procesy i kultura organizacyjna sprzyjająca innowacjom — mówi dr Karolina Mitraszewska, wiceprezes zarządu Nest Banku.
Nest Bank wdrożył Salesforce Marketing Cloud we współpracy z Cloudity
Nest Bank wdrożył Salesforce Marketing Cloud we współpracy z Cloudity, międzynarodową firmą technologiczną, która jest partnerem konsultingowym i wdrożeniowym Salesforce’a.
– Z perspektywy firmy doradczej i wdrożeniowej obserwujemy, że temat omnikanałowości i orkiestracji zarządzania komunikacją z klientami stanowi obecnie jeden z kluczowych priorytetów na roadmapie rozwoju dużych organizacji, stawiających klienta w centrum swoich działań. Sektor bankowy od lat stawia na nowe technologie celem dostarczenia najlepszego doświadczenia klientowi. Pandemia jeszcze przyspieszyła powyższy trend i organizacje coraz częściej wybierają korzyści, jakie niosą za sobą technologie chmurowe, sztuczna inteligencja czy Big Data. Niezmiernie cieszy nas fakt, iż mogliśmy wspierać Nest Bank na drodze do digitalizacji obszaru zarządzania relacją z klientem — Damian Przybył, Dyrektor Digital Advisory w Cloudity.
– Droga, jaką zespół Nest Banku zdecydował się podążyć, nie była łatwa. Mówimy o kompleksowej transformacji cyfrowej, uwzględniającej wdrożenie narzędzia, integrację oraz realizację właściwej strategii wobec klienta (wiedza organizacji odnośnie budowy i zarządzania doświadczeniem klienta na poszczególnych etapach cyklu jego życia w organizacji). Powyższy fakt tym bardziej zasługuje na uznanie, iż mówimy o absolutnie pionierskim wdrożeniu, obejmującym technologie Salesforce w obszarze bankowości detalicznej w Polsce — dodaje Damian Przybył.