Narzędzie, które daje odpowiedź na wszystkie potrzeby klienta
Jakie są obecnie największe wyzwania na rynku instytucji finansowych?
Potrzeby klientów zmieniają się dynamicznie. Wyzwaniem jest je zrozumieć i stworzyć rozwiązanie, które dostarczy produkt idealny, w pełni zaspokajający potrzeby użytkownika. Dzisiaj przodują w tym neo-banki czy bankowe start-upy. Często konstruują one swoją ofertę tak, aby jak najlepiej dopasować ją do stylu życia klientów. Usługi finansowe mają być łatwo dostępne, intuicyjne i opłacane w zależności od stopnia ich wykorzystania.
To na rynku chyba nic nowego?
Oczekiwanie dobrego produktu w niskiej cenie jest standardowym wymogiem rynku, szczególnie finansowego. Kreowanie nowych cech produktu, tak by nadążać za zmieniającymi się potrzebami klientów daje natomiast możliwość zwiększania przychodu ze sprzedaży. Produkt innowacyjny może łatwo stać się wyróżnikiem i trafić w indywidualne potrzeby konsumenta, za które zdecyduje się on zapłacić premię organizacji finansowej. Stworzenie takiego portfela produktowego wymaga jednak efektywnego i elastycznego podejścia do nowych modeli biznesowych. Usługi finansowe współcześnie bardzo mocno opierają się na rozwiązaniach branży IT. Doprowadziło to do powstania fintechów, o których jeszcze kilka lat temu nikt nie słyszał. Dziś IT nie tylko wspiera, ale również tworzy biznes. W Asseco przyjęliśmy to wyzwanie budując Asseco BooX.
Czym jest Asseco BooX?
W skrócie – operacyjną platformą technologiczną zawierającą dobrze zdefiniowany komplet procesów do obsługi produktów finansowych. Może stanowić zarówno bazę do rozpoczęcia działalności nowej instytucji, jak również być podstawą do przebudowy lub modernizacji już istniejącej. Koncepcja Platformy BooX wynika z potrzeb rynku – daje możliwość dynamicznego wyboru aktualnej oferty produktowej odpowiadającej bieżącym potrzebom klientów. Jest idealnym rozwiązaniem dla neo-banków, banków podlegających konsolidacji, sandboxów regulacyjnych i rozwiązań marketplace (e-commerce).
Na czym polega wyjątkowość tego rozwiązania?
Po pierwsze – jest w pełni dojrzałym i kompleksowym narzędziem do realizacji procesów bankowych. Po drugie jest systemem elastycznym iotwartym na obsługę nowych podmiotów rynku i dołączanie innowacyjnych usług konsumenckich dostawców zewnętrznych. To pozwala wejść z klientem w dialog i indywidualnie wypracować rozwiązanie najlepiej zaspokajające jego rzeczywiste potrzeby. Trzeba pamiętać, że usługi finansowew przyszłości będą coraz silniej połączone z pozostałymi procesami biznesowymi i naturalnymi potrzebami klienta. Oczekiwanie jest takie, aby były one też coraz bardziej„niewidzialne”, intuicyjne i proaktywne. Platforma BooX jest wyposażona standardowo w linię sprzedażową, jak np. ubezpieczenia, czy usługi faktoringowe.
Jak połączyć finansowe potrzeby klienta z jego pozostałymi aktywnościami?
Usługi finansowe muszą być częścią produktów konsumenckich. Ale do tego potrzebna jest uniwersalność produktów bankowych. Konieczne jest też poznanie świata dostawców produktów konsumenckich i umiejętność nawiązania z nimi współpracy. Nasz BooX jest platformą procesową, ale też operacyjną. Nadaje nowy sens współpracy biznesowej odbiorców z dostawcami i umożliwia tworzenie nowych modeli rynkowych, obejmujących nie tylko świat finansów.
W jakim modelu współpracy udostępniana jest platforma?
Zmiany oczekiwań i zachowania klienta wymagają dynamicznego dostosowywania cech produktu i procesów jego obsługi. Asseco BooX udostępniamy w dynamicznym modelu subskrypcyjnym. Może działać w najróżniejszych wariantach operacyjnych: chmurowym i hybrydowym. Ich dostępność zależna jest od potrzeby ich wykorzystania. Staramy się zapewnić najniższy koszt wejścia i wyjścia z produktu na platformie BooX. Ustalana cena idzie więc w parze z dynamiką indywidualnych potrzeb danego odbiorcy.