Nadchodzi szczyt liczby cyberataków
Okres najwyższej sprzedaży to niestety również szczytowy okres aktywności dla cyberprzestępców: sklepy kuszą rabatami i cenami wyprzedażowymi, a klienci planują wydatki na prezenty dla siebie, swoich przyjaciół i rodziny. Podczas gdy klienci sklepów internetowych nie mogą się doczekać nadchodzących wyprzedaży, branża sprzedażowa przygotowuje się na znaczący wzrost liczby klientów, a właściciele infrastruktury finansowej — banki i systemy płatności — szykują się na spory wzrost liczby i wartości transakcji, cyberprzestępcy mają ręce pełne roboty i ogromne pole do popisu. Przynajmniej tak było w poprzednich latach.
Statystyki Kaspersky Lab dotyczące zagrożeń pokazują, że w 2014 i 2015 r. odsetek stron phishingowych polujących na dane finansowe (np. szczegóły dotyczące kart płatniczych) wykrytych przez firmę w IV kwartale był o około 9 punktów procentowych wyższy od średniej w danym roku. W szczególności odsetek phishingu finansowego dla całego 2014 r. wynosił 28,73%, natomiast dla IV kwartału — 38,49%. W 2015 r. 34,33% wszystkich ataków phishingowych należało do kategorii phishingu finansowego, podczas gdy w IV kwartale ten rodzaj zagrożeń stanowił 43,38% wszystkich ataków.
Marcin Złoch