mPay: 25 proc. użytkowników aplikacji chce rozpocząć inwestowanie w najbliższym czasie

mPay: 25 proc. użytkowników aplikacji chce rozpocząć inwestowanie w najbliższym czasie
Fot. mPay
Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
25% użytkowników aplikacji mPay che rozpocząć inwestowanie w najbliższym czasie, a 35% już inwestuje swoje środkwynika z badania konsumentów przeprowadzonego przez platformę do inwestowania WealthSeed i aplikację płatniczą mPay.

„Aż 35% ankietowanych użytkowników aplikacji mPay deklaruje, że już inwestuje swoje wolne środki. To znacznie więcej niż średnia krajowa oscylująca około jednej piątej. Dwa najczęściej podawane powody inwestowania, często wybierane równocześnie, to chęć uzyskania większych zwrotów niż na koncie lub lokacie bankowej (53%) i zabezpieczenie przed inflacją (53%). Większość inwestujących (55%) wybiera inwestycje finansowe: akcje, ETF-y, fundusze, ale aż blisko połowa (45%) inwestuje w nieruchomości lub inne aktywa alternatywne (złoto, dzieła sztuki, krypto)” – czytamy w komunikacie.

Inwestycje zabezpieczeniem przed inflacją

Kolejne 25% ankietowanych planuje rozpocząć inwestowanie w najbliższym czasie, aby zabezpieczyć się przed inflacją. Wśród osób, które nie planują inwestować, 28% nie posiada wolnych środków, a 18% woli trzymać środki na kontach i lokatach, zapewne głównie obawiając się ryzyka.

Usługi inwestycyjne w aplikacji mPay

„Przeprowadzone badania potwierdzają znaczące i rosnące zainteresowanie inwestycjami wśród użytkowników aplikacji mPay. Dlatego postanowiliśmy uruchomić usługi inwestycyjne w naszej aplikacji. Jest to część szerszej strategii aplikacji mPay, w ramach której będziemy poszerzali zakres usług finansowych i nie tylko dostępnych dla naszych klientów we współpracy z wiodącymi dostawcami w każdym obszarze, takimi jak WealthSeed w obszarze inwestycji” – powiedział prezes mPay Andrzej Basiak, cytowany w komunikacie.

Czytaj także: Aplikację mPay ma już ponad milion użytkowników >>>

75% ankietowanych jest gotowa na inwestowanie bądź zarządzanie finansami przez aplikację mobilną, ale prawie połowa osób w tej grupie wskazała, że musi to być aplikacja, której mogą zaufać. Część ankietowanych w tej grupie już korzysta z aplikacji inwestycyjnych (14%) lub aplikacji bankowych i uważa korzystanie z aplikacji inwestycyjnych za następny naturalny krok (14%), podkreślono.

Kryteria wyboru oferty inwestycyjnej

Jeśli chodzi o kryteria wyboru oferty inwestycyjnej, ankietowani znowu najczęściej wskazywali bezpieczeństwo inwestycji (56,5%), a następnie zakres dostępnych produktów (35,8%) i cenę (33,4%). Wśród kryteriów które zyskały ponad 30% wskazań znalazła się też pomoc w wyborze inwestycji i doradztwo inwestycyjne (32,8%) oraz dobre kanały cyfrowe (31,8%).

„Drugim najczęstszym powodem, dla którego nie inwestujemy, po braku wolnych środków, jest brak wiedzy inwestycyjnej, wskazywany przez 37,8% ankietowanych. Brak wiedzy był większą barierą dla rozpoczęcia inwestycji niż nawet obawa przed ryzykiem inwestycyjnym (34,6%). Dlatego nie dziwi, że aż 68% ankietowanych jest zainteresowanych pozyskaniem dodatkowej wiedzy inwestycyjnej, z czego 30% deklaruje posiadanie tylko podstawowej wiedzy inwestycyjnej, a 38% brak nawet podstawowej wiedzy w tym obszarze” – czytamy dalej.

Kolejne opcje zarządzania finansami osobistymi

­W osobnym komunikacie mPay poinformował, że udostępnił kolejne opcje zarządzania finansami osobistymi, co oznacza jeszcze więcej produktów i usług fintechowych. Kolejne innowacje dotyczą obszaru otwartej bankowości, płatności za produkty i usługi, a także automatyzują proces opłacania rachunków. Równolegle przyspieszone zostaną prace nad rozwiązaniami umożliwiającymi szybkie i bezpieczne przekazywanie środków oraz nad nowoczesnymi technologiami pozwalającymi podmiotom trzecim na wdrożenie usług płatniczych.

Czytaj także: mPay nawiązuje współpracę z Soonly Finance i oferuje szybkie pożyczki przez aplikację >>>

mPay zadebiutował na rynku w 2003 r. i jest najdłużej działającym w Polsce systemem płatności przez telefon komórkowy. Aplikacja mPay umożliwia m.in. kupowanie biletów komunikacji miejskiej, regulowanie należności za parkowanie czy zasilanie telefonicznych kont prepaid za pomocą smartfona lub tabletu. Od 2007 r. mPay jest koncesjonowanym agentem rozliczeniowym, uprawnionym do procesowania transakcji realizowanych za pomocą urządzeń mobilnych. Inwestorem strategicznym mPay od 2013 r. jest Grupa Lew. mPay jest notowany na rynku NewConnect od 2011 r.

Źródło: ISBnews