Mobilna konferencja, mobilne wyzwania

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter

konferencja.05.400x2666. czerwca 2014 roku odbyła się mobilna konferencja zorganizowana przez Cinkciarz.pl.

Przedstawiciele firmy zaprosili dziennikarzy do wspólnej dyskusji dotyczącej marki Cinkciarz.pl, podejmowanych przez nią działań sponsoringowych oraz perspektyw, które wiążą z rozwojem rynku e-commerce. Mobilna konferencja, która odbyła się na trasie Warszawa - Gdańsk, zakończyła się udziałem zaproszonych gości w meczu Polska - Litwa.

Istotnym wątkiem poruszonym w trakcie konferencji była kwestia decyzji firmy Cinkciarz.pl o sponsorowaniu Reprezentacji Polski. Zwrócono uwagę, iż poprzedzała ją analiza wielu czynników przemawiających za sponsoringiem w tym obszarze. Dla Cinkciarz.pl, jak dla każdego podmiotu działającego na rynku finansów kluczowe są dwie wartości: wiarygodność oraz skala dotarcia – ilość odbiorców oraz ekspozycji przekazu marketingowego do nich trafiających.

Dodatkowym kryterium decydującym o podjęciu działań sponsoringowych przez firmę mogą być wyniki osiągane przez sponsorowane drużyny, ale te nigdy nie powinny być kryterium jedynym. Równie ważna, w zależności od marki może być kwestia zasięgu dotarcia przedsięwzięcia sportowego, jego masowość, poziom towarzyszących mu emocji. W piłkę nożną, jak w żaden inny sport wpisane są emocje, w dniu meczu wszyscy stajemy się kibicami i my w tych emocjach jako firma chcemy brać udział – podkreślił Piotr Kiciński, wiceprezes Cinkciarz.pl. Dodatkowo równie skutecznym działaniem reputacyjnym dla firmy, co wpisanie się marki w już istniejący kontekst sportowego sukcesu, może być wspieranie samej drogi, która do niego prowadzi. To jest wyraźnie widoczne, szczególnie na dojrzałych rynkach sponsoringowych – dodała Katarzyna Zych, odpowiedzialna za komunikację marki Cinkciarz.pl.

Ze strony obecnych podczas konferencji przedstawicieli mediów pojawiło się również pytanie o nazwę marki Cinkciarz.pl W wielu dyskusjach wspomina się o jej potencjalnie niekorzystnym wydźwięku, ale równie często zapomina się o tym, że to właśnie charakterystyczna, jednoznacznie identyfikowalna z wymianą walut nazwa firmy jest jednym z czynników jej rozpoznawalności i sukcesu. Na rynku wygrywają te marki, wobec których nie można być obojętnym, i to właśnie to emocjonalne kryterium, oprócz jednoznacznej identyfikacji z rynkiem walut stanowi o sukcesie firmy – podkreślili przedstawiciele Cinkciarz.pl.

Hiper-mobilność klientów, równoległe korzystanie z różnych narzędzi jakimi są urządzenia mobilne oraz dążenie do zwiększania komfortu klienta, który w ramach jednej platformy może zrealizować szeroki zakres usług finansowych to główne trendy, które zostały wskazane podczas konferencji, a które w swoim dalszym rozwoju będzie uwzględniać Cinkciarz.pl. Od samego początku swojego istnienia serwis chce bowiem podążać za klientem, a ten zmienia się niezwykle szybko.

Poruszona została również kwestia specyfiki funkcjonowania serwisu jako podmiotu branży e-commerce. Marce Cinkciarz.pl udaje się budować relacje oparte na zaufaniu do klienta, który np. korzystając z modelu z rachunku bankowego ma 24h po zawarciu transakcji na wpłatę środków pokrywających jej realizację. Specyfika procesu decyzyjnego, podejmowanego przez klienta serwisu wymiany walut online, sprawia, że problem, który dotyczy wielu podmiotów działających w branży e-commerce – czyli rezygnacja z transakcji przez klienta na etapie finalizacji transakcji, dotyka nas marginalnie – podkreślała Katarzyna Zych. Klient korzystający z usług serwisu nie dokonuje zakupu o charakterze emocjonalnym, nie bazuje na impulsie potrzeby, która zostaje u niego wytworzona podczas przeglądania serwisu – korzysta z Cinkciarz.pl ponieważ już posiada potrzebę wymiany waluty, którą po prostu chce zrealizować. Stąd, ze względu na specyfikę psychologiczną procesu transakcji w naszym serwisie, możliwe jest funkcjonowanie modelu z rachunku bankowego. Taki model budowania transakcyjności w oparciu o zaufanie jest niemożliwy do osiągnięcia w przypadku tych podmiotów e-commerce, w których decyzja zakupowa jest kształtowana w sposób emocjonalny.

Press Kit – pobierz.

Źródło: Cinkciarz.pl