Miłość nie ma ceny, zwłaszcza w Walentynki
Dane dotyczące zakupów w dniach około Walentynek wskazują, że konsumenci nie szczędzą wtedy pieniędzy. Niezależnie od tego, czy wybierają drobny upominek czy też kosztowną niespodziankę, z okazji tego najbardziej romantycznego dnia w roku wydają coraz więcej.
Wskaźnik Mastercard Love Index, który jest obliczany co roku na podstawie transakcji realizowanych za pomocą kart płatniczych na całym świecie, wykazał, że w ciągu ostatnich trzech lat łączna kwota wydatków z okazji Walentynek wzrosła o 49%. Choć konsumenci większość prezentów wciąż kupują osobiście, to ostatnio cyfryzacja jest widoczna nawet w sferze miłości: w latach 2014-2016 liczba transakcji online w okresie poprzedzającym Walentynki wzrosła o 37%.
Jak wynika z danych, większość walentynkowych zakupów jest dokonywana w ostatniej chwili, czyli 13 lutego. W ciągu ostatnich trzech lat w tym dniu odnotowano na całym świecie 47,4 mln transakcji. Coraz częściej oferujemy ukochanej osobie wyjątkowy wieczór poza domem: walentynkowe wydatki w restauracjach wzrosły od 2014 r. o 102%.
(opr. iza)