Milion transakcji BLIKIEM zbliżeniowym w PKO Banku Polskim
– BLIK zbliżeniowy został dobrze przyjęty przez klientów PKO Banku Polskiego. Najczęściej korzystają z niego oczywiście w Polsce – transakcje krajowe to ponad 99 proc. płatności. Natomiast za granicą najwięcej transakcji wykonali w takich krajach jak: Niemcy, Ukraina i Holandia; w sumie płacili w ten sposób w niemal 50 krajach świata na różnych kontynentach, w tym między innymi w Watykanie, Gruzji, Tajlandii, Omanie, na Seszelach i w Namibii – mówi Paweł Placzke, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego.
Z BLIKA zbliżeniowego najchętniej korzystają klienci, którzy używają: PKO Konto za Zero, PKO Konto dla Młodych i PKO Konto bez Granic (75 proc. transakcji) oraz młodzież w wieku 13-18 lat, posiadająca PKO Konto Pierwsze.
Jak korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK?
BLIK zbliżeniowy został we wrześniu 2021 roku udostępniony klientom, którzy używają aplikacji IKO (na urządzeniach z system Android). Płacić zbliżeniowo BLIKIEM za pomocą telefonu może każdy, kto ma rachunek w PKO Banku Polskim i Inteligo z aktywną aplikacją IKO na smartfonie z systemem Android i włączonym modułem NFC (Near Field Communication), zapewniającym łączność smartfona z terminalem płatniczym. Aby korzystać z płatności zbliżeniowych BLIK, trzeba posiadać aktywną blokadę urządzenia (zabezpieczenie telefonu kodem, odciskiem palca lub biometrią twarzy); aby zapłacić, wystarczy po odblokowaniu zbliżyć smartfon do terminala. Na terminalu płatniczym musi być wybrana opcja „karta płatnicza” i sprzedawca powinien wiedzieć, że chodzi o płatność zbliżeniową telefonem, a nie o płatność kodem BLIK.
Transakcje w walutach obcych
Użytkownicy BLIKA mogą płacić w ten sposób nie tylko we wszystkich terminalach POS w Polsce, ale także w każdym terminalu zbliżeniowym oznaczonym logo Mastercard na całym świecie. Transakcje w walutach obcych przeliczane są na złote bez żadnych dodatkowych opłat za przewalutowanie, z wykorzystaniem atrakcyjnych kursów wymiany organizacji Mastercard. To wygodne i przydatne narzędzie płatnicze także podczas zimowych ferii czy zagranicznych wyjazdów, jeśli ktoś nie chce nosić przy sobie portfela.
Czytaj także: BLIK: prawie 200 mln transakcji oraz 8,6 mln aktywnych użytkowników w III kwartale 2021 roku >>>
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Liczba aktywnych IKO przekroczyła (w listopadzie 2021) rekordowe na polskim rynku bankowym 6 milionów. Od momentu uruchomienia w marcu 2013 roku użytkownicy logowali się do niej ponad 4,1 miliarda razy, wykonali 1 miliard transakcji na łączną kwotę 274 miliardów złotych.