Milion aktywacji aplikacji IKO w PKO BP

Udostępnij Ikona facebook Ikona LinkedIn Ikona twitter
Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo aktywowali już łącznie 1 milion aplikacji IKO, która jest wciąż rozwijana - poinformowal bank.

Pojawiły się w niej nowe funkcje, wśród nich po raz pierwszy dostępna na polskim rynku możliwość dokonywania wpłat gotówki we wpłatomatach kodem BLIK.

Milion aktywacji to dość duża skala jak na polski rynek bankowy. PKO BP będzie oferował użytkownikom IKO nowe funkcje – np. możliwość dokonywania wpłat gotówki we wpłatomatach przy pomocy kodu BLIK, nowe menu, możliwość logowania odciskiem palca w aplikacji na Androida, czy dokonywanie płatności przy pomocy kodów QR.

Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO Banku Polskim na przełomie 2011 i 2012 roku, w marcu 2013 roku bank udostępnił klientom IKO. – Kontynuujemy rozpoczętą w 2013 roku rewolucję mobilną i skupiamy się na ułatwieniu dostępu do nowoczesnych i zdalnych usług – zarówno tych związanych z bankowością, jak i e-administracją – twierdzi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

W jego ocenie osiągnięcie liczby aktywowanych aplikacji na poziomie 1 miliona było możliwe dzięki udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu zrewitalizowanego mobilnego serwisu iPKO, który zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji IKO wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem Bank mógł się pochwalić 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO, teraz przekroczył 1 milion.

Leszek Sadkowski