„Miesięcznik Finansowy BANK” – maj 2020
Warto przeczytać:
Nasz sukces wykuwa się każdego dnia
Walczymy nie tylko z koronawirusem, ale też jego gospodarczymi skutkami. Dlatego każde pieniądze zasilające gospodarkę mają teraz charakter antykryzysowy – zaznacza Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej.
Koronawirus: globalne wyzwanie, bezprecedensowa reakcja
Paradoksalnie na plus obecnej sytuacji można zaliczyć fakt, że jest to kryzys ogólnoświatowy, a nie regionalny. To oznacza, że prawie wszyscy na świecie mają to samo wyzwanie. Dzięki temu, że komunikujemy się bez granic, wiedza przepływa błyskawicznie i doświadczenia, zebrane w różnych częściach świata, po bardzo krótkim czasie dostępne są dla pozostałych – podkreśla Rafał Sonik, przedsiębiorca, filantrop i sportowiec (zwycięzca rajdu Dakar, dziewięciokrotny zdobywca Pucharu Świata FIM, pięciokrotny mistrz Polski w rajdach enduro).
Bardziej zdalne i filantropijne
Banki dla wielu Polaków stały się obecnie jedynym łącznikiem ze światem finansów. Szczególnego znaczenia nabierają dziś cyfrowe produkty i usługi, dzięki którym można załatwić wiele spraw nie wychodząc z własnych czterech ścian. Instytucje te pokazują się klientom z jak najlepszej strony, a przy okazji niezwykle aktywnie włączają się w walkę ze skutkami gospodarczymi pandemii.
Dobry lider buduje plan razem z zespołem
I to on podejmuje ostateczną decyzję. Musi przejąć na siebie odpowiedzialność i być na tyle wiarygodny i świadomy swojej wizji, że osoby które go wspierają podpiszą się pod ostateczną wersją planu, czyli zanim przejdziemy do funkcjonowania operacyjnego, cały zespół musi być po tej samej stronie – przekonuje Robert Korzeniowski, czterokrotny mistrz olimpijski, trzykrotny mistrz świata i dwukrotny mistrz Europy, były rekordzista świata w chodzie sportowym. Ambasador Dobrej Woli UNICEF. Ekspert i ambasador Eurosportu, manager medycyny sportowej w Grupie LUXMED, właściciel klubu RK Athletics i mówca motywacyjny.
Bank innowacyjny – co to znaczy?
Przez ostatnie dekady polska bankowość stawiana była jako wzór innowacyjności. Ostatnio jednak słyszy się, że rodzime instytucje finansowe utraciły tę przewagę na rzecz nowych liderów cyfryzacji. Również i konsumenci coraz częściej domagają się od banków jeszcze więcej nowoczesności.
Współczesne regulacje dla sektora bankowego kładą szczególny nacisk na bezpieczeństwo finansowe i ład organizacyjny. Stąd konieczność sprawnej i szybkiej analizy dużych wolumenów danych w czasie rzeczywistym. Odpowiedzią na rosnące potrzeby w tym obszarze jest coraz szersza gama nowoczesnych narzędzi, umożliwiających zarządzanie ryzykiem w sposób holistyczny.
Wielokanałowa obsługa klienta to dziś standard, nie tylko na rynku finansowym. Co więcej – zaczyna obowiązywać omnichannel, czyli model, w którym użytkownik jest w stanie w dowolnym momencie zmienić formę obsługi bez konieczności inicjowania całego procesu od nowa. Jego rozwój determinować będą takie technologie, jak sztuczna inteligencja, internet rzeczy czy metodologia projektowania design thinking.
Wirtualne desktopy – czyli biurko w kieszeni
Możliwość pracy online i zdalnego dostępu nie jest dziś tylko dodatkową, atrakcyjną opcją. We współczesnym świecie model ten staje się zarazem koniecznością, jak i podstawą działania. Technologie pozwalające na pracę zdalną najczęściej opierają się na infrastrukturze wirtualnych desktopów. VDI pozwala „spakować” fizyczne biurko pracownika w wirtualną formę i przechowywać je w bezpiecznym centrum danych. Za pomocą połączenia VPN pracownicy mogą uzyskać zdalny dostęp do firmowej sieci i zasobów organizacji.
Urządzenia lub produkty wspomagane technologią elektroniczną, „upakowane” w odzież, zegarki, biżuterię itp. to jedna z najszybciej rozwijających się kategorii akcesoriów mobilnych. Ważną, choć nie jedyną ich funkcją, są płatności bezstykowe, dotychczas realizowane przy użyciu karty bądź smartfona. Można się spodziewać, że w dobie rozwoju internetu rzeczy (IoT) za pośrednictwem wearables będziemy korzystać z coraz liczniejszych usług dostępnych w sieci.
Zapraszamy do lektury!
Redakcja „Miesięcznika Finansowego BANK”
***
Pełne wydanie pisma jest dostępne w wersji papierowej (za pośrednictwem takich firm, jak: Kolporter, Empik, Kiosk24, Ruch SA, GLM Gajewski, Garmond Press SA) oraz elektronicznej (przez aplikację „BANK Miesięcznik Finansowy”, portal aleBank.pl oraz e-Kiosk).
Prenumerata: www.alebank.pl/Prenumerata
www.aleBank.pl/BANK #MiesięcznikBANK #NajbliżejBANKowości