MF: będzie można rozliczyć PIT w 92 centrach handlowych
Pracownicy urzędów skarbowych pomogą wyjaśnią wątpliwości związane z wypełnieniem PIT czy korzystaniem z ulg podatkowych i odliczeń, a przede wszystkim pomogą wypełnić PIT i wysłać go elektronicznie bezpośrednio do urzędu skarbowego. Podatnicy otrzymają także urzędowe potwierdzenie odbioru zeznania (UPO).
Jednak, jak informuje MF, na stanowiskach w galeriach handlowych urzędnicy nie będą przyjmować zeznań podatkowych PIT w formie papierowej.
Co będzie potrzebne do rozliczenia PIT
Jak zaznaczył resort, aby rozliczyć PIT podczas akcji w centrach handlowych, podatnik musi mieć ze sobą rozliczenie PIT-11, które otrzymał od pracodawców lub inne dokumenty, które świadczą o uzyskanych dochodach w 2017 r.
Jeśli podatnik chce skorzystać z ulg podatkowych, to powinien również pamiętać o dokumentach, które potwierdzają wydatki do odliczenia. Bardzo ważne jest też, aby mieć ze sobą zeszłoroczne rozliczenie PIT (za 2016 r.) lub dokładną kwotę przychodu uzyskanego w 2016 r. Będzie to potrzebne do identyfikacji danych w systemie e-Deklaracje.
Twój PIT może rozliczyć urząd skarbowy
Ministerstwo zaznaczyło, że od ubiegłego roku PIT może rozliczyć sam urząd skarbowy. W tym celu podatnik musi złożyć online wniosek PIT-WZ, a urząd skarbowy sam przygotuje zeznanie podatkowe na podstawie danych, które posiada.
W PIT-WZ podatnik przekazuje urzędowi informacje o korzystaniu z odliczeń od podatku lub dochodu, np. z tytułu przysługującej ulgi na dzieci, wydatków na cele rehabilitacyjne, podwyższonych kosztów uzyskania przychodów czy przekazaniu 1% podatku na rzecz wybranej organizacji pożytku publicznego. Również ten wniosek będzie można złożyć w centrach handlowych.
Źródło: Ministerstwo Finansów